Livsfarligt vägunderhåll

Bansaie

New member
I all "doom and gloom" när det gäller TrV's vägunderhåll så blev jag idag glatt överraskad.
Strax norr om Grycksbo, på vägen mellan Falun och Rättvik, så hade man varit ute och lappat vägen och det satt varningsskyltar både för stenskott och för slirig vägbana. Ännu mer förvånad blev jag när skyltningen upprepade efter nån kilometer. Det såg t.o.m. ut som det var lika bra skyltat från andra hållet. Dock måste jobbet varit gjort för ett antal dagar sen för det fanns inget lösgrus kvar på vägen. Vet inte om det var bortsopat eller bara bortkört av trafiken men jag såg i.a.f. inga strängar kvar mellan körbanorna eller ute på kanten. Har ingen aning vilken entreprenör som gjort jobbet men de verkar i.a.f. ha tagit sitt ansvar.

Lyckan blev i.o.f.s. inte så långvarig för lite senare alldeles norr om Bjursås när jag skulle svänga av mot mot Sörskog och Ingels så var det fullt med sand i korsningen på den anslutande vägen. Kom ju tyvärr på efteråt att jag borde stannat och fotat, men jag hade bilar efter mig och fullt sjå att smyga över sanden så jag tänkte inte på det just då.

Last edited: