Kursen med stort K Kemora 2010

#46

New member
Då är äntligen bokningen för SMC`s Kemorakurs öppen!:)

Kursen är sig lik från tidigare år med 4 dagar på rad med ett steg per dag där vi börjar med steg 1 måndagen den 19/7 och fortsätter sedan med steg 2 på tisdagen osv.
På kvällarna måndag till onsdag så har vi lite kvällsaktiviteter såsom föreläsningar och kurser för er som är intresserade direkt efter sista körpasset.


Kemorabanan ligger ca 47 mil norr om Åbo. Banan är stor, kurvig och jäkligt fin att åka på.

Bor man norrut kan man köra runt Bottenviken eller ta färjan rakt över från Umeå- Bor man söderöver så tar man färjan från Stockholm över till Åbo eller Helsingfors.


Vi kör finska tider så en rejäl sovmorgon väntar er varje dag (start 10.00 dvs du kan sova till
09.30!!:p)
I kursavgiften ingår förutom det vanliga (1 instruktör på ca 4-6 deltagare, fika för och eftermiddag samt lunch) boende och frukost!
Boendet sker i en stugby för dom som anmält sig först, därefter fyller vi på i hotellet. (man kan komma med önskemål om vart och med vem man vill dela säng/rum med senare när man får sin inbjudan) Boendet gäller söndag natt till onsdag natt, vill man bo fler nätter brukar det gå bra att lösa på plats (man kan hitta någon/några att dela boende med samt samåka kanske)
Letar du efter någon att samåka med så skriv här i tråden!

Tyvärr blev vi tvugna att höja priset mer än normalt då vi inte fått ihop ekonomin tidigare år:(
Så för att kompensera detta så tänker vi höja kvalitèn ett snäpp till detta år och göra denna kurs till den bästa ni någonsin gått:D

Till försommaren kommer ni att få en inbjudan med lite mer info, kartor mm.

Vi kommer även att tillhandahålla filmning av er deltagare som kan köpas på DVD samt fotografering runt banan!!


Mvh eder Träningledare Per

Ps. här kan ni se hur kul vi hade det förra året:http://www.youtube.com/watch?v=xhY9XG9KxHM
 
Last edited:

He rik

New member
Känns långt till juli nu....

Hmmm,bästa kursen någonsin...var där förra och har svårt att se hur den ska toppas men bara inställningen får mig att se mindre problem med minusgrader och snö idag! :)

Tackar för förra och ser fram emot nästa bara kroppen håller ihop tills dess,på återseende.

Henrik
 

#46

New member
Känns långt till juli nu....

Hmmm,bästa kursen någonsin...var där förra och har svårt att se hur den ska toppas men bara inställningen får mig att se mindre problem med minusgrader och snö idag! :)

Tackar för förra och ser fram emot nästa bara kroppen håller ihop tills dess,på återseende.

Henrik


Tackar själv!

Det står inte på föränn vi är där snart:eek:

Hade Per
 

#46

New member
Va kul med så många gamla bekanta namn som anmält sig för tredje året i rad!!!:)

Just nu finns det bara 9 platser kvar att boka!:eek:

Välkommen ska ni vara alla glada.

Per
 

He rik

New member
Funkar inte anmälningssidan som den ska?
När jag kollar står det mer än 10 platser kvar.

Det kan ju vara lite missvisande för någon som vill men tycker "jag kan vänta för det finns ju mer än 10 kvar".

Henrik
 

#46

New member
Jo det stämmer! 1 person hade avbokat sig!
Men samtidigt vet jag att några har bokat sig men det har blivit fel i inmatningen och vi tar det manuellt på kansliet!

Mvh Per
 

Lövet

New member
Ang. Kemora
Jag o 4 polare ska med till Kemora, grejen e det att jag tar med med gumman o lillis 8år , var när hur bokar jag till dom?
Undrar
Janne
 

#46

New member
Ang. Kemora
Jag o 4 polare ska med till Kemora, grejen e det att jag tar med med gumman o lillis 8år , var när hur bokar jag till dom?
Undrar
Janne

Hej Janne!

Jag skickar ut en information om färjor, resvägar och boendet till alla som fått en plats snart. Där kan du svara om du vill boka plats för fler i boendet.
Har man inte bestämt sig för att inte åka och har en plats så måste den avbokas så snart som möjligt, så de som står i reservlistan får möjligthet att boka färjor mm.

Mvh Per
 

fredrikwallin

New member
samåkning

Skulle behöva ngn att samåka med!
Har gjort en bokning hos silja line, utresa 17/7 kl 19:30 till åbo, och hem den 23/7 kl 20:15. Har bokat för bil (max 240 hög o 7 lång) och hytten under diskot (billigast) med plats för 2!
Antingen om du har en bil med en plats över, eller kan tänka dig att dela kostnaden för att hyra (500:-/dygn och fria mil) så dra ett pm..
Lastning i stockholm !
 

#46

New member
Inbjudan!!

Då är 1:a inbjudan skickad till alla deltagare via mail!:)

I mailet finns info om upplägget samt info om boendet.
Vad det gäller boendet så vill vi ha svar inom 2 veckor hur man vill bo och med vem!?
Nytt för i år är att vi erbjuder boende i dubbelrum på hotellet mot 600:- tillägg per person för 4 nätter:):)

Mvh Per
 

#46

New member
Påminnelse!!

Det har nu snart gått 1 vecka sedan inbjudan med lite information skickades ut!
Vi vill att ni som är intresserade av att boka eget dubbelrum på hotellet istället för flerbäddsrummen i Anexxet (motelldelen) svarar på mailet så snart som möjligt! Kostnaden för att ha eget dubbelrum där sängkläder och handduk ingår i 4 nätter är 1200:- extra.
Dvs. 600:- per person.
Det finns fortfarande några rum lediga så hör av er!:)

Om ca 1 vecka kommer vi att fortsätta med placeringen av alla 145 personerna i stugbyn, motellet och hotellet!

Mvh Per
 

#46

New member
Det har nu gått 2 veckor sedan inbjudan med lite information skickades ut!
Vi vill att ni som är intresserade av att boka eget dubbelrum på hotellet istället för flerbäddsrummen (man sover ca 7 personer i varje rum, med gemensam dusch och toalett i korridoren) i Anexxet (motelldelen) svarar på mailet så snart som möjligt! Kostnaden för att ha eget dubbelrum där sängkläder och handduk ingår + egen dusch/toalett i 4 nätter är 1200:- extra.
Dvs. 600:- per person.
Det finns fortfarande 2-3 rum lediga så hör av er!:)

Så snart boendet är färdigt så kommer det att skickas ut en information nr. 2
Där finns info om vart man skall bo samt mer om kursen.

Det är ett fåtal som ej har betalat sin plats på kursen, påminnelse har nu skickats ut, så att vi skall kunna beta av reservlistan.

Mvh Per
 

Miller

New member
Hej
detta blir första ggr för mig. Åker själv från Växjö.
Färja Sthlm -Åbo, sker någon att slå följe med.

( hoppas detta blir rätt, aldrig använt "forumet förut"

/marcus
 

powerglide

New member
Söker själv också någon att dela färja med.
Hade kontakt med en kille som inte hört av sig tillbaka ännu.
 

Spiff

New member
Ni som börjar kolla på resan över pölen, det är rätt fiffigt att åka från Stockholm till Helsingfors. Det verkar inte kosta mer och man får en hel natts sömn om man åker på natten. Dessutom så är det tydligen inte många mil längre att köra från Helsingfors än från Åbo.
När det gäller vilket bolag så har SMC rabatt på Siljalinje tror jag men kolla priset på båda ;)
 

Cruzer

New member
Har ni som letat släp-kompis fått napp?
Leter efter alternativ att ta mig dit.
Vore kanon om jag kunde dela plats på ett släp från Stockholm.
 

Dejt

New member
Hola!

Jag kommer att toura från Helsingborg till Kemora. Har bokat nattfärja 17/7 från Stockholm och hem igen med nattfärjan från Åbo 22/7. Har en kojplats till. Om du bestämmer dej senast 18 juni kan jag boka på ett fordon till o så kan vi dela på hytten, ca 1700 kr t/r.

/Jeanette
 

Rickey

New member
Samåkning

Skulle behöva ngn att samåka med!
Har gjort en bokning hos silja line, utresa 17/7 kl 19:30 till åbo, och hem den 23/7 kl 20:15. Har bokat för bil (max 240 hög o 7 lång) och hytten under diskot (billigast) med plats för 2!
Antingen om du har en bil med en plats över, eller kan tänka dig att dela kostnaden för att hyra (500:-/dygn och fria mil) så dra ett pm..
Lastning i stockholm !

Hej! Hör gärna av dig om du fortfarande vill samåka från Stockholm! kan dela kostnaden för att hyra. Mvh Peter (rickeydive@gmail.com)
 
Top