Kinnekulle 19 och 20 Augusti med SMC Väst

Magnus Sjostrand

New member
Kinnekulle 19 och 20 Augusti med SMC Väst

--------------------------------------------------------------------------------

Andra tillfället med SMC Väst på Kinnekulle går av stapeln 19-20 Augusti. Passa på att köra två dagar i följd för att få maximal utdelning av kurserna.

De som kört med SMC Väst tidigare vet att Västs kursdagar har ovanligt många och erfarna instruktörer! Passa på att maximera din utbildning!

Alla motorcyklister oavsett ålder, erfarenhet eller körstil kan utveckla sina körkunskaper. En utbildning på storbana erbjuder en unik möjlighet att fokusera på sin egen körning utan att vistas i den allmänna trafikmiljön. Våra duktiga instruktörer kan bemöta alla utbildningsbehov. Många har tävlingsbakgrund.

Vi kommer i år att använda namnet Avancerad Kurs (AK). Tidigare har namnen Broms & Kurv-kurser (BKK) samt Sporthojkurs. Det är dock i grund och botten samma kurs men med lite olika målgrupper detta löser vi genom gruppindelning.

Kursavgiften för Kinnekulle på fredagar 1450 och på lördagar 1500 kr för SMC-medlemmar. Är du inte SMC-medlem tillkommer 375kr vid första tillfället, men då ingår också medlemskap i SMC.

*För att erhålla ett medlemsnummer på snabbaste vis så betalar man medlemsavgift till SMC via nätet. Notera ditt medlemsnummer du får vid betalningen och använd detta när du bokar kursen...
Detta gäller ju förstås förstagångs deltagare som inte är medlemmar i SMC
Väljer man att betala via faktura så tar det vid detta laget när det är så tätt in på kursen för lång administrativ tid för att hinna få hem medlemsnummret för att kunna hinna boka kursen. *





Bokning Fredag 19/8 länk: https://www2.svmc.se/school?courseId=295
Bokning Lördag 20/8 länk: https://www2.svmc.se/school?courseId=296
Mer information länk: http://svmc.se/templates/Page.aspx?id=8723
Fullständigt kursutbud länk: https://www2.svmc.se/school

Vi ses i sommar!
SMC Väst


__________________
 
Last edited:

Magnus Sjostrand

New member
Gott om plats kvar på Fredagen, men Lördagen börjar fyllas på nu...

Speciellt ni som vill köra båda dagarna bör hålla er framme!
 

heraGbg

New member
Instruktörstätt

Planeringen pågår för fullt och vi kan redan nu meddela att det kommer bli sjukt instruktörstätt!!

SMC Väst har en stor stab med instruktörer och alla är väldigt taggade att köra mer efter vår långhelg på Gotland, så du kommer kunna få hur mycket hjälp som helst.

Du kommer ångra dig om du inte bokar :)

/Helena
Träningsledare
SMC Väst
 

M_Q

New member
Planeringen pågår för fullt och vi kan redan nu meddela att det kommer bli sjukt instruktörstätt!!

SMC Väst har en stor stab med instruktörer och alla är väldigt taggade att köra mer efter vår långhelg på Gotland, så du kommer kunna få hur mycket hjälp som helst.

Du kommer ångra dig om du inte bokar :)

/Helena
Träningsledare
SMC Väst

Hej!
Jag undrar lite hur det funkar, kan man komma som "färsking" dvs jag har åkt mc i många år men aldrig på bana.
M.V.H
Magnus
 

heraGbg

New member
Hej!
Jag undrar lite hur det funkar, kan man komma som "färsking" dvs jag har åkt mc i många år men aldrig på bana.
M.V.H
Magnus

Hej Magnus!

Det går alldeles utmärkt.
Vi kommer dela in alla deltagare både efter hastighet och erfarenhet för att få harmoniska och säkra grupper när vi kör på banan.

Du kommer också få en instruktör som håller teorigenomgångar för dig och några deltagare till, samt ger dig personlig feedback. Första gången man går en SMC kurs anmäler man sig till steg 1, så tar vi hand om dig utifrån det! Som jag skrev i tidigare inlägg så kommer det bli mycket instruktörstätt på denna kurs, så det är verkligen ett guldläge för er som är nya!!

I skrivande stund är det ett 10-tal som aldrig kört en SMC-kurs och inte heller kört på banan, så du kommer inte vara ensam :)

Hoppas vi ses i augusti!

/Helena
 

e7danne

New member
Då kan jag meddela att Lördagen nu blivit fullbokad. Reservlistan är aktiverad och det brukar vara lite omsättning på platserna mot slutet så det finns all chans att få komma med den vägen.

Vi kör en precis lika bra kurs på fredagen som har platser kvar än så länge. Några kronor billigare är den också.
 

daniel74

New member
Då kan jag meddela att Lördagen nu blivit fullbokad. Reservlistan är aktiverad och det brukar vara lite omsättning på platserna mot slutet så det finns all chans att få komma med den vägen.

Vi kör en precis lika bra kurs på fredagen som har platser kvar än så länge. Några kronor billigare är den också.

Hej
Ja boka nu kommer bli 2 kanon dagar med mycket sol, många skratt och så
får vi lära oss en massa bra saker.:)
MVH
Daniel
 

e7danne

New member
Då har vi tagit in de första från reservlistan på lördagen. Fler fylls på allt eftersom vi får luckor i bokningarna.
Fredagen fylls på allt eftersom också!

Det verkar bli en väldigt jämn fördelning mellan steg 1, 2, 3 och 4. Allt pekar på ett par riktiga kanondagar uppe på Kinnekulle med jämn fördelning och massor med instruktörer!
 

e7danne

New member
Fortfarande några få platser kvar på fredagen!

De sista platserna brukar gå åt ganska fort, så tveka inte för länge om ni vill säkra en av de sista kursplatserna med SMC Väst 2011!
 

heraGbg

New member
Som Danne skrev så rullar det in snabbt med deltagare nu på slutet - nu ikväll endast 6 platser kvar på fredagen!

Hoppas vi ses!!
 

e7danne

New member
Då har det blivit fullbokat även fredag. Det går att anmäla sig på reservlista och försöka komma med den vägen.

Deltagarmail kommer skickas ut närmaste dagarna.

Väl mött!
Danne & Helena (TL) och hela SMC Väst inkl hangarounds!
 

#1725

New member
.....ingen som vill avboka och släppa platsen till mig......står på väntelista och biter på naglarna....

vänta på reservplats eller boka Arlanda samma dagar...... det är frågan

Fredrik (som gärna kör med de härliga insruktörerna från SMC Väst igen)
 
Top