Kinnekulle 19 och 20 Augusti med SMC Väst

e7danne

New member
"Tyvärr" (beror ju på hur man ser det) har det rört sig oväntat lite på reservlistorna hittils och det är fortfarande tvärfullt!

Västs körningar verkar poppis, kul! :)
 

#1725

New member
synd för mig men ett gott betyg åt er - hade väldigt trevligt på Gotland med alla instruktörer och resurser som hjälpte till, för att inte glömma alla nyfikna kring min XR1200.

Ses säkert nästa år igen.....får sikta in mig på Arlanda TT nu på lördag och söndag.

Fredrik
 

ÅterFallet

New member
Nu är även boende bokat. Mitt Väder säger regn, som vanligt på mina bandagar ;)

Mmmmm. Vädret var sådär när vi körde Kinnekulle senast 28/5, men vi hade en fantastisk dag ändå ihop med SMC instruktörerna. Tydligen så skulle man glömma att det regnade, och köra ändå lol.. ;) Det blir 2 dagars denna gång, steg 2 på fredag och 3 på lördag. Det blir nog som senast, ett härligt gäng med gott humör, och att det håller upp en liten stund iaf... :D

Syns i helgen..
 

gluffis

Regnmakare
Mmmmm. Vädret var sådär när vi körde Kinnekulle senast 28/5, men vi hade en fantastisk dag ändå ihop med SMC instruktörerna. Tydligen så skulle man glömma att det regnade, och köra ändå lol.. ;) Det blir 2 dagars denna gång, steg 2 på fredag och 3 på lördag. Det blir nog som senast, ett härligt gäng med gott humör, och att det håller upp en liten stund iaf... :D

Syns i helgen..

Jag kommer åka som Vermulen i regn snart. Har blivit blöt alla kurstillfällen i år, dock uppehåll på en av två dagar på ett par 2 dagars.
 

Peter1980

New member
Jag kommer åka som Vermulen i regn snart. Har blivit blöt alla kurstillfällen i år, dock uppehåll på en av två dagar på ett par 2 dagars.

Haha, förra säsongen körde jag 8 bandagar på storbana, utspridda från Maj till September. Inte EN enda av dessa var helt torr. Ett par st kom det bara någon skur som torkat upp efter typ 2 pass, men ändå..

Lösningen till den här säsongen var att boka ännu fler så att man får statistiken över antalet dagar med regn på sin sida.. Funkat okej hittils.
 

gluffis

Regnmakare
Haha, förra säsongen körde jag 8 bandagar på storbana, utspridda från Maj till September. Inte EN enda av dessa var helt torr. Ett par st kom det bara någon skur som torkat upp efter typ 2 pass, men ändå..

Lösningen till den här säsongen var att boka ännu fler så att man får statistiken över antalet dagar med regn på sin sida.. Funkat okej hittils.

ja jag kommer nog upp i 10 totalt i år. Hittils är 2 av 8 helt torra.. Inklusive ett par monsunregn på Gelleråsen...
 

Kristofer

New member
Gluffis och Peter: Typiskt, här är vi typiskt Väst-generösa och bjuder in er till kurs på Kinnekulle. Hur återgäldar ni det? Genom att ta regn/monsunmoln med er!!!

Skärpning nu! ;)
 

e7danne

New member
Vi har till slut lyckats plocka in ett gäng från reservlistorna både fredag och lördag pga sista-minuten avhopp!

Vi ses på Kinnekulle Ring!
 

#1725

New member
Vi har till slut lyckats plocka in ett gäng från reservlistorna både fredag och lördag pga sista-minuten avhopp!

Vi ses på Kinnekulle Ring!

Ja, jag hörde det. Jag blev erbjuden plats båda dagarna men kunde inte ta platsen för min SMC bokning på Arlanda gick inte att avboka.

F
 

mazn

New member
Tack SMC Väst för en toppendag på banan! Många skickliga och trevliga instruktörer. Jag kommer givetvis åka igen och beta av stegen, ett efter ett! :)

Som nybörjare på bana, men inte på hojen, kan jag varm rekommendera dessa kurser. Synd att de inte finns lite längre norrut i samma utsträckning. Då hade jag säkert fått nys om de tidigare. Riktigt bra utbildning och upplägg.

Mvh Morgan
 

Goffen

New member
Jag skulle vilja tacka Bertil som var våran instruktör för att han stog ut med 3 smålänningar och våran lite speciella humor och som inte alltid höll det tempot han ville men som stog ut med oss ändå =) Vi hade alla en kanondag, fick lära oss mycket nyttigt.
Tack även till smc som annordnar dom här trevliga kurserna mycket roligt!
Kritik dock till att vi hamnade i "grön" långsam grupp trots bokning i "blå" mellansnabba men det gick att flytta oss som tur va så allt löste sig !

ps. sjuuuk träningsvärk i låren idag =)
 
Last edited:

bebbe

New member
Jag vill också tacka för en bra dag. Dock med lite reservation för att jag också blev flyttad till grön istället för blå. Hade lite svårt att få flyt på körningen när jag inte fick köra i mitt tempo. Det resulterade i några omkörningar som diskuterades. Ber så hemskt mycket om ursäkt för det! Får väl till mitt försvar säga att det imellanåt blev lite frustrerande när man inte kunde helhjärtat öva på det man skulle utan hela tiden fick anpassa sig.

Men som sagt en bra dag och jag fick en hel del tips som jag skall jobba på i framtiden :)

Jag kommer köra med SMC igen!
 

heraGbg

New member
Tack

Tack alla goa deltagare, energigivande instruktörer och beundransvärda resurser för en kanonhelg på Kinnekulle!!!

Många glada smile, positiva utvecklingskurvor och härliga stunder läggs varmt i minnet efter SMC Västs sista kursdag 2011 och planerandet inför 2012 är redan i full gång!!! Håll utkik efter nyheter!!

Vi ses!!

Danne och Helena
Träningsledare
SMC AK Kinnekulle
 

janric

New member
Bli funktionär!!

Tack alla goa deltagare, energigivande instruktörer och beundransvärda resurser för en kanonhelg på Kinnekulle!!!

Många glada smile, positiva utvecklingskurvor och härliga stunder läggs varmt i minnet efter SMC Västs sista kursdag 2011 och planerandet inför 2012 är redan i full gång!!! Håll utkik efter nyheter!!

Vi ses!!

Danne och Helena
Träningsledare
SMC AK Kinnekulle

Tack för tacket!

Den som inte provat ska försöka delta som funktionär nån gång.

Emellanåt ganska långtråkigt.;)
MEN, väldigt nyttigt att titta på deltagare hur dom utvecklas.

Stå och lyssna på hur gastveksamhet blir gaskontroll, se hur sågtandad kurvtagning blir flyt och fina spårval, se hur blinkande bromsljus upphör, se hur körställning förvandlas från trästod till mjuk, följsam överkropp och avslappnade armar.

Men inte minst behövs hjälp för att dessa kurser ska kunna ordnas.

MVH/ Post nr 2.
 
Top