Kawasaki återförsäljare/service

Kawasaki

New member
Vill bara göra göra alla kawasaki ägare uppmärksamma att Kawasaki sverige inte längre har någon återförsäljare i Norrbotten för landsvägs mc.

Vid kontakt med bike city så upphör dom som återförsäljare men står kvar med service/garanti ärenden tills Kawasaki SE hittar någon ny.

Men vid kontakt med Kawasaki SE om ny återförsäljare/service så fick jag inget klart besked och jag fick den uppfattningen att dom inte heller var så intresserade av att ha någon service här uppe?

Så om Bike city inte vill hålla service allt för länge så blir den nordligaste i Umeå?

Zopilote

New member
jag undrar om Kawasaki har någon allmän neddragning bland återförsäljarna i Sverige? Upptäckte idag att Kahrles i Norrköping också har slutat med Kawasaki, så nu finns det ingen som har dom här heller...

Esquire

New member
jag undrar om Kawasaki har någon allmän neddragning bland återförsäljarna i Sverige? Upptäckte idag att Kahrles i Norrköping också har slutat med Kawasaki, så nu finns det ingen som har dom här heller...
Och tydligen så ska inte Motorexpo i Östersund sälja Kawasaki längre heller. De finns iaf inte med på deras hemsida längre och Motorexpo har inte kvar länken till Kawasaki heller.

Vad beror detta på?
Medveten strategi från Kawasakis sida?
Är det Kawasaki som har brutit med återförsäljarna eller har återförsäljarna av någon anledning brutit med Kawasaki?

banhoj

New member

hallå Biketech i Norrköping är service vekstad för Kawasaki + försäljning av reservdelar och tillbehör dom var verkstad innan kalles mc fanns ......sen tror jag att kawa Sverige har oftast goda skäl att ta ifrån någon ett märke......

Zopilote

New member
hallå Biketech i Norrköping är service vekstad för Kawasaki + försäljning av reservdelar och tillbehör dom var verkstad innan kalles mc fanns ......sen tror jag att kawa Sverige har oftast goda skäl att ta ifrån någon ett märke......

Jo, jag vet att BikeTech har servicen på Kawa, och hade jag haft en Kawasaki hade jag hellre lämnat den dit än till Kahrles, men BikeTech säljer inga hojar och lär knappast börja med det heller med tanke på att han flyttat hem firman till sitt eget garage...
Vill man ha en Kawa får man alltså åka till Beviks, vilket inte alltid är så kul :(

banhoj

New member
:)
Jo, jag vet att BikeTech har servicen på Kawa, och hade jag haft en Kawasaki hade jag hellre lämnat den dit än till Kahrles, men BikeTech säljer inga hojar och lär knappast börja med det heller med tanke på att han flyttat hem firman till sitt eget garage...
Vill man ha en Kawa får man alltså åka till Beviks, vilket inte alltid är så kul :(

nej nån hojförsäljning börjar dom nog inte med även om jag hört rykten att dom söker nya lokaler....men mc-branchen verkar tuff tycker jag internet börjar ta över där med tror jag: snart sommar:)

Richie

New member
Motorexpo

Och tydligen så ska inte Motorexpo i Östersund sälja Kawasaki längre heller. De finns iaf inte med på deras hemsida längre och Motorexpo har inte kvar länken till Kawasaki heller.

Det stämmer. Jag har inte pressat Örjan på nån orsak, men det ryktas om att de och Kawasaki Sverige inte var riktigt överens på nån punkt. Lelle i Vemdalen verkar vara den närmaste Kawahandlaren nu, men han har knappast resurser att ha några mängder demohojar hemma även om han är en jäkligt duktig mek.

Nåt liknande har förresten också hänt med Arctic Cat, men i det fallet är det nån i Krokom som tagit över.