Så det känns med andra ord okej för dig att hänga ut dina polare i denna tråden med namn och bilder på deras hojar?
Själv tycker jag inte om sånt, och jag skulle nog bli fan så besviken om en polare gjorde det mot mig.
Det är enligt mig inte alls självklart att vi ska hacka på andra hojåkare, snarare självklart att vi ska låta bli det.
Generationsfrågan igen...
Jag håller HELT med Zopilote.. Även om han inte fattat vad en "naken sporthoj" egentligen är
.
Vad du (P-O) inte fattar är ironi och att allt som ordagrant må vara elakt inte alls alltid är det. Jag har en kompis som åkte Hayabusa (jag åker SuperDuke på gata normalt) som jag naturligtvis inte har en chans att hänga med rakt fram. Jag brukade uppmana honom att ge stålet på rakorna så kunde jag vila lite, för "förr eller senare kommer det en kurva och då är jag ju ifatt direkt iaf". Allt för att pika att Busan är snabb, men för tung att svänga med.
Åt andra hållet fick jag höra av min hoj gick orent, "den går ju bara på 2 burkar" (det är e V-twin), och frågor om jag fått soppatorsk om jag blev ifrånkörd rakt fram.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
För trådens räkning tycker jag absolut att man kan ifrågasätta märkliga hojval.
Jag såg i våras en Hayabusa på södra Manhattan i New York, überpimpad med allt trim man kunde tänka sig. Whyyy?????
Geggmoppar mitt i Sthlm???
Hypersporthojar för gatåka, helst om ägarna egentligen inte är så snabba själva. Då är det bara höga försäkringspremier, taskiga andrahandsvärden och obekväma körställningar utan att nyttja syftet med det. Syfte???
Och "hojar" som väger mer än vår bil (vi har en liten bil), har sidvagn, drag, husvagn eller är en trike från början. En trike är inte en hoj i min värld hur man än vänder på det, det är en cab med styre som ratt.
Precis som de flesta i Guldvingeklubben ifrågasätter mina hojval så ifrågasätter jag syftet med att köra nåt som på alla tänkbara sätt är modifierat till att bli så okörbart som möjligt???
Jag undrar också ärligt vad syftet, nöjet och tjusningen med det är.