Kan någon förklara denna hoj?

Pledians

New member
Råkade snubbla över denna skapelse när jag bläddrade runt på blocket.
attachment.php

'
attachment.php

Får en känsla av att det är till salu för att ägaren insåg till slut att det är en bil han egentligen vill ha. Inredningen ser ju ut att komma ur en bil rakt av. Undrar därför vad tjusningen med ett sånt tåg/ekipage kan vara?

Annonsen:
http://www.blocket.se/jamtland/GoldWing_1500_26312008.htm?ca=16&w=3

TMax500

Member
Kom igen nu, ha ett öppet sinne! :) Du som körde Indien runt på en 150-kubikare måste ju förstå att olika människor har olika böjelser! ;-)

(Edit: nä, jättevingen på bilderna inte min typ av ekipage heller. Men smaken är som baken.)

Last edited:

Pledians

New member
TMax500: Jag förstår mycket väl att människor har olika böjelser. Ville bara veta vilka skälen är till att välja det där framför en bil. Ragga motorintresserade pensionärer? :D

BlackTiger955

New member
Det är nog inte lätt att förstå för oss "oinvigda" :) men det finns säkert en tjusning i att åka Guldvinge åxå. Det jag skulle vilja ha svar på är vad är det man måste ha med sig som tar så mycket utrymme? Jag menar, en vinge har ca 150 liters lastutrymme original. När inte det räcker till hänger man på en sidovagn och en släp...

jan-olovj

Active member
Har man små barn i familjen och inte vill slopa mcåkningen så ser inte jag något fel med ekipagaet.

NoMekk

New member
Får en känsla av att det är till salu för att ägaren insåg till slut att det är en bil han egentligen vill ha. Inredningen ser ju ut att komma ur en bil rakt av. Undrar därför vad tjusningen med ett sånt tåg/ekipage kan vara?

Jag tycker inte att den hojen, eller någon annan för den delen, behöver förklaras.
De flesta av oss åker hoj av ena eller andra anledningen - mycket bygger på känslor, så även valet av hoj.
Försök applicera din logik på valet av glassmak - och förklara därefter skillnaden på jordgubbssmak och chokladsmak. Och förvånas över hur någon kan välja citronsmak... hallå?!?
Att det går inte att förklara - det är en del av charmen.

"Var och en till sitt" ... som min farmor uttryckte saken :rolleyes:

Last edited:

puttepj

New member
Jag tycker inte att den hojen, eller någon annan för den delen, behöver förklaras.
De flesta av oss åker hoj av ena eller andra anledningen - mycket bygger på känslor, så även valet av hoj.
Försök applicera din logik på valet av glassmak - och förklara därefter skillnaden på jordgubbssmak och chokladsmak. Och förvånas över hur någon kan välja citronsmak... hallå?!?
Att det går inte att förklara - det är en del av charmen.

"Var och en till sitt" ... som min farmor uttryckte saken :rolleyes:

Jag såg den hojen fickparkera i Trosa för några år sedan. Det man kan säga utan tveksamhet, är att den väckte mer uppmärksamhet än någon bil skulle gjort :)

/putte

DearHunter

New member
Kul att se ett sådant utrustat ekipage. Snyggt dessutom. Kommer man fram till campingplatse så är det bara att haka av mojängerna och ta hojen på vidare dagsutflykter.

Här har vi en entusiast som inte nöjer sig med en Volvo kombi på Svensson semester med en sur och snål svärmorsa i baksätet, skrikande ungar, en hund som skäller och fruga som längtar hem. Nix!

Den går säkert som på räls. Att den ser klumpig ut tror jag är bara skenbart. ;)

Chopperbyggarn

New member
Visa respekt för andra motorcyklisters smak! Det räcker att ägaren ser tjusningen med sin hoj! Vad andra tycker är helt ovidkommande.

Anders.J

TKH

New member
När jag blir så pass gammal att jag inte klarar att hålla balansen på
en hoj ståendes så blir det sidovagnsekipage.
Men å andra sidan, då bör man kanske inte vara ute i trafiken överhuvudtaget.
Mja, det får bli en aning tidigare då.

Ove 60+

Active member
:( Den här tråden stör mig! Vad jag eller någon annan vill ha för hoj och hur man vill utrusta må vara vars och ens ensak. En del vill pynta med fransar och tofsar, andra med kromdetaljer eller elektronik eller helt enkelt bara låta. Själv vill jag ha litet och basic. Det är skillnaderna som gör att MC-kollektivet faktiskt är en intressant grupp. :mad:

Blåflagg

New member
Tycke och smak

Om man väljer ett fordon av denna typ så får man vara bered på att folk kommenterar det. Det finns väl ingen i denna tråd som är respektlös (än) utan kommentarerna gäller om man själv skulle vilja ha ett liknande transportmedel.
Jag tycker själv att det blir för "mycket" och hade valt bil istället

Lejonell

New member
Jag kör custom och älskar den typen av hoj.
Men vill man åka längre typ på semester med tanten så skulle jag nog välja nåt i stil med guldvinge så man sitter gott och har plats till allt.
Kanske skulle valt bort sidovagnen, och tagit med tält istället för "Husvagn"

Visst har alla rätt att gilla olika stilar på hoj.
Men man har ju oxå rätt att tycka att det inte är snyggt.
Bli inte så upphetsade. vi bikers håller väl ihop oavsett vad man kör?

Ellge

New member
Man får väl säga som Ingemar Stenmark. "Det är ingen ide att förklara för en som int begriper" :)

Hasse

New member
Störst är "bäst"

Min erfarenhet är att ett sådant här ekipage utseendemässigt slår ut den dyraste och snyggaste sporthoj som finns .
Om de ställs bredvid varandra så kommer den stora "massan" att
krylla runt Guldvingen.

Man ser det man ser så att säga.