Körkortstips

Bruksen

New member
jag lånar tråden lite för en annan fråga, som säkert någon annan som har körkorts tankar vill ha svar på.

Hur gör jag då med allt när kortet är klart?

Jag hade tänkt inrikta mig på en CBR 600 RR eller kanske en CBR 1000 RR (om ekonomin tillåter)
Då är det ju självklart att jag med 25 fyllda år och 0år av körkort måste ha Folksam SMC försäkring..

Men då till min fråga, hur gör jag då när jag ska gå Grundkurser och sporthojs kurser om jag inte införskaffat hojjen först?
Eller måste jag skaffa en och gå kurserna och sen skaffa försäkringen?

Kan tänka mig att min slutgiltiga försäkring för (halv SMC folksam) kanske hamnar på runt 11-13,000kr men man får väl offra sig och äta soppa under vintern för att göra det man brinner för :D
 

prostetnic

New member
Så du köper MC innan du tagit kortet?

Ja, jag tänkte försöka komma hyfsat billigt undan (med kortet) och övningsköra så mycket jag kan... Min brorsa har lovat att ställa upp och jag tänker som så att om man köper en erkänt bra hoj (även om det inte är exakt det jag kommer vilja ha sen) så får jag mer mil i kroppen än om jag bara kör i körskola dessutom kan jag ju alltid sälja den sen...
 

prostetnic

New member
Då var det klart! Har nu köpt en Honda Cb750 så jag har något att komma igång med... Varför just den? Den låg rätt i pris (28') och det gör ingenting om (när?) jag lägger den... Är det någon som har något att säga om den?
Längtar tills teorin är klar och jag kan börja övningsköra!!!!
 
Top