Vilket svar söker man?
Pratas om att kvinnor kör bättre än män?
Vilken värdering läggar man i den frågeställningen?
Jag anser generellt att män hanterar ett fordon bättre än kvinnor.
Men jag anser också att Kvinnor kör MYCKET säkrare än män.
Orsak och verkan.
Någon skrev att en man blir porvocerad till en idiotomkörning pga den framförvarande kör illa.
Det säger mer om personen som kör om än personen som kör illa.
Blir du provocerad i trafiken.. då kanske du inte ska ha körkort alls...
Män har i allmänhet ett större intresse för bil/mc-körning.. De har ofta kört runt och sladdat och haft kul med bil/mc och har därför många gånger större körteknisk kunnskap. Kunnskaper man utnyttjar genom högre hastihet mm... För de anser att de klarar det.
Kvinnor har i allmänhet inte lekt lika mycket med fordonet och känner sig därför mer osäkra jmf med männen. Detta syns också i deras körsätt. Det är lugnare.. och tydligare.. När det går åt skogen har de större chans pga att de har större riskmedvetenhet.
Pratas om att kvinnor kör bättre än män?
Vilken värdering läggar man i den frågeställningen?
Jag anser generellt att män hanterar ett fordon bättre än kvinnor.
Men jag anser också att Kvinnor kör MYCKET säkrare än män.
Orsak och verkan.
Någon skrev att en man blir porvocerad till en idiotomkörning pga den framförvarande kör illa.
Det säger mer om personen som kör om än personen som kör illa.
Blir du provocerad i trafiken.. då kanske du inte ska ha körkort alls...
Män har i allmänhet ett större intresse för bil/mc-körning.. De har ofta kört runt och sladdat och haft kul med bil/mc och har därför många gånger större körteknisk kunnskap. Kunnskaper man utnyttjar genom högre hastihet mm... För de anser att de klarar det.
Kvinnor har i allmänhet inte lekt lika mycket med fordonet och känner sig därför mer osäkra jmf med männen. Detta syns också i deras körsätt. Det är lugnare.. och tydligare.. När det går åt skogen har de större chans pga att de har större riskmedvetenhet.