Tengaipetrus
Member
Hej och tack för tipset!
Jag har faktiskt börjat snegla lite åt Transalp och liknande! Det kanske inte är helt fel. Jag forskar vidare och är glad för alla förslag! Förutom pendling till jobb, vill jag gärna kunna köra längre sträckor (Upplands Väsby) för att hälsa på barn och barnbarn!
mvh
Britt-Mari
Tror att transalp eller liknande skulle kunna passa dig. Som du vet gillar jag den sortens hojar och vet att de är roliga att köra och även praktiska när man bara ska förflytta sig. Antar att transalpen skulle vara ganska lagom för dig, men det finns ju lite annat att välja på också. V-strom har ju en 650 men då snackar vi lite nyare, och dyrare, hojar. utöver det finns det ju rätt så många encylindriga från 90-talet att välja på från ett flertal tillverkare och de går ju att få till rätt så bra pris. Du får väl fråga dig om du vill köra encylindrigt - de blir ju lätt lite surriga och kan vara jobbiga att köra längre stträckor. Tyckte jag i alla fall när jag hade tengaien. Lycka till med jakten på ny hoj och håll oss gärna underrätade om vad som händer. Alltid nyfiken på sånt.
Magnus