Jag är 1,64 cm... nästan en dm kortare än du! Jag sätter ner en tåspets på ena sidan av Guldvingen. Känns inte så tryggt när hojen väger 300kg (eller mer?).
Backa en hoj sittandes på den gör jag bara i "medlut", dvs nedför backar. Att backa i motlut är inte ens att tänka på. Bara att hoppa av och baxa.
Tack för alla glada tillrop.
Känner mig nästan redo att leta upp nån kompis med cross...
Ett problem med det ni alla berättar är dock att jag inte är 12 år längre och därmed varken vig, mjuk i kroppen eller tror att jag är odödlig. Jag är också tjej och hur vi är funtade beskrev Hund väldigt talande...
Nåväl, tillbaka till tråden. Jag inser och anser att det är upp till var och en att välja hoj efter vad man klara av att handskas med, med eller utan hjälp. De allra flesta tappar hojen någon gång och behövs hjälp för att resa den igen - be om hjälp. Värre än så är det inte. Däremot är det viktigt att i alla fall nå ned med något på någon sida, tex vid rödljus. Allt detta är helt okej för mig.
Det som stör mig är att det inte finns hojar i olika storlekar. Glidare med smal dyna, låga crossar, lägre 1000-kubikare - och precis tvärt om för de med långa ben. Större möjligheter att bygga om: flytta fotpinnar och styre, höja/sänka sadel osv. Alla ser ju olika ut och även om det finns många modeller att välja mellan verkar de flesta tillverkare prova sina hojar på "80kg 1,80cm man". Hur många passar in i den mallen?