wildstaren
New member
En uppmaning till herr Cyborg,läs det insändaren Peter senior skriver här tidigare
Vilken "givande" tråd detta blev, vad har era goda synpunkter om MC-folket att göra med att jag inte längre vill få hem MC-folket i min brevlåda?
Måste man bli påtvingad en tidning bara för ni andra tycker den är bra?
Inte undra på att SMC inte får några nya medlemmar med denna attityd.
Då MC-folket hänger med SMCs medlemskap så bör SMC hantera "prenumerationen". Om man bör vända sig till MC-folket för att slippa tidningen känns det underligt. Men fås inget svar här på SMCs eget forum kommer jag vända mig till redaktionen för tidningen ska bort ifrån min fina brevlåda.
Vilken "givande" tråd detta blev, vad har era goda synpunkter om MC-folket att göra med att jag inte längre vill få hem MC-folket i min brevlåda?
Måste man bli påtvingad en tidning bara för ni andra tycker den är bra?
Inte undra på att SMC inte får några nya medlemmar med denna attityd.
Jag tycker att SMC gör många oerhört bra saker, men lite mer ödmjukhet tack.
Kul att bli kallad präktig - det har inte hänt många gånger.
He, he. Det var inte personligt
:smasha
Och där slår SMC-präktigheten till igen.
"Alla som klagar är gnällspikar och SMC är minsann bäst.
Och är vi ändå inte bäst så kan du rösta om det på nästa årsmöte som bara har deltagare som ändå älskar allt SMC gör. " :zpy
Om ngt skrämmer bort nytt folk så är det definitivt denna attityd inom SMC som det måste jobbas med.
Jag tycker att SMC gör många oerhört bra saker, men lite mer ödmjukhet tack.
ring[a] eller skriv[a] till SMC och fråga om det går att lösa problemet i fråga.
Det finns många inom SMC som inte rankar ner på "gnällspikarna". Men de som gör det märks desto mer med sitt maktspråk och nedlåtande ton.
Tycker nog att kritik ska kunna framföras utan att man sitter inne med förslag till förändring. Om man känner att något är i behov av förändring kanske man ibland behöver hjälp av andra medlemmar att hitta en lösning som känns bättre.
Tror att vi alla vinner på att välkomna andras åsikter oavsett om vi delar dom eller ej, oavsett om åsikten ligger inom eller utanför "lådan".
Om vi verkligen vill att fler medlemmar ska engagera sig så måste vi nog tillåta och välkomna åsikter som vi inte själva delar.
Anders.J
Vad jag försöker säga är att kritik som framförs negativt (vilket det mycket väl KAN göras och ändå vara till godo) behöver tillföras något konstruktivt annars uppfattas det bara som "gnäll".
Kan nog vara ganska svårt ibland att veta tanken bakom ett inlägg: gnäll, provokation, debatt träning eller en verklig åsikt. De flesta av oss är trots allt inte tränade i att formulera våra åsikter i text.
Behöver vi besitta en "miniminivå" i skrivandets konst för att delta i SMC forum? Nej, tror det vore ödesdigert för medlems demokratin och deltagandet här.
Anders.J
Instämmer i detta som du skriver. Men det finns en annan attityd som iallafall retar mig och som inte kan tolkas på annat sätt än att personen ifråga bara är ute för att håna och vara nedsättande och då reagerar jag till slut. Den attityden fick mig att ilskna till i ett tidigare inlägg eftersom jag stött på samma signatur i flera trådar där det bara varit spe och hånfulla kommentarer till vad andra tycker är av intresse. Så därför: Viss miniminivå på hyfs kanske kan vara önskvärd? :tummenupp