Hur slipper man MC-folket som SMC-medlem?

Cyborg

New member
Finns det något sätt att slippa få hem MC-folket i sin brevlåda?
Upplever att den inte är läsvärd så skulle helst vilja slippa den.
 

Marie

Banned
Det är du inte ensam om. Det enda läsvärda är Sture Stelben...

För min del är det ingen kritik mot MC-Folket-redaktionen, utan det faktum att jag inte har minsta lust att läsa om så trista tingestar som motorcyklar.
 

Ove 60+

Active member
Finns det något sätt att slippa få hem MC-folket i sin brevlåda?
Upplever att den inte är läsvärd så skulle helst vilja slippa den.

:confused: Det mest logiska är väl att ta kontakt med MC-folket och ber dom stoppa utskicket till dig. Ett annat alternativ är att låta bli att läsa och låta den gå i reklamhögen... :wink:
 

Hampe

Skriver massor!
Smart vore att ta med sig tidningen till väntrummet på sjukan där det bara finns Hänt i Damtidning och annat elände - till frisören eller donera till högstadieskolornas uppehållsrum. På så vis kan andra bli påminda att vi finns och vad vi arbetar för, och kanske kanske kommer sig någon motorcykelkörande ickemedlem sig för att betala in medlemsavgiften igen - eller rent av för första gången.

Hampe
 

Ove 60+

Active member
Smart vore att ta med sig tidningen till väntrummet på sjukan där det bara finns Hänt i Damtidning och annat elände - till frisören eller donera till högstadieskolornas uppehållsrum. På så vis kan andra bli påminda att vi finns och vad vi arbetar för, och kanske kanske kommer sig någon motorcykelkörande ickemedlem sig för att betala in medlemsavgiften igen - eller rent av för första gången.

Hampe

:tummenupp Bästa idén!!
 

påK-en

New member
Smart vore att ta med sig tidningen till väntrummet på sjukan där det bara finns Hänt i Damtidning och annat elände - till frisören eller donera till högstadieskolornas uppehållsrum. På så vis kan andra bli påminda att vi finns och vad vi arbetar för, och kanske kanske kommer sig någon motorcykelkörande ickemedlem sig för att betala in medlemsavgiften igen - eller rent av för första gången.

Hampe

Brukar faktiskt göra så med diverse av mina tidningar, de hamnar ofta i väntrummen hos rehab, läkarmottagning och tandläkare. Tidigare när min partner jobbade som lärare så hamnade en del på skolan också.
Tidningsutbudet i diverse väntrum är ganska urvattnat, förmodligen beror det på att det mest är kvinnliga arbetsplatser som styr urvalet av litteratur. Hittade dock en Kalle Anka från 1985(!) i ett väntrum för en tid sen.
Har kunnat konstatera att det bläddras en del i mc-litteraturen som jag lämnat.
 

Cyborg

New member
Då MC-folket hänger med SMCs medlemskap så bör SMC hantera "prenumerationen". Om man bör vända sig till MC-folket för att slippa tidningen känns det underligt. Men fås inget svar här på SMCs eget forum kommer jag vända mig till redaktionen för tidningen ska bort ifrån min fina brevlåda.

Smart vore att ta med sig tidningen till väntrummet på sjukan där det bara finns Hänt i Damtidning och annat elände - till frisören eller donera till högstadieskolornas uppehållsrum. På så vis kan andra bli påminda att vi finns och vad vi arbetar för, och kanske kanske kommer sig någon motorcykelkörande ickemedlem sig för att betala in medlemsavgiften igen - eller rent av för första gången.

Hampe

Känns som att folk på sjukan hellre skulle få ut mer av hänt-i-damtidningen än MC-folket :p
 

banditan

New member
Eller så kanske du kan snacka med tidningen om vad du saknar/vill ändra - så kanske tidningen kan bli såsom du vill ha den :-D
 
Det är du inte ensam om. Det enda läsvärda är Sture Stelben...

För min del är det ingen kritik mot MC-Folket-redaktionen, utan det faktum att jag inte har minsta lust att läsa om så trista tingestar som motorcyklar.

Det är inte ovanligt att MC tidningar skriver om MC……….. På detta forum skrivs det om MC. Förstår inte....:confused:

Finns det något sätt att slippa få hem MC-folket i sin brevlåda?
Upplever att den inte är läsvärd så skulle helst vilja slippa den.

Innehållet och upplägget har ju noggrant debatterats i annan tråd tidigare i år. Om jag läser Bike, Motorrad eller MC folket så hoppar jag över det som inte för stunden passar. Detta är inget problem.

Passar inget så är det ju beklagligt men MC folket ingår ju utan extrakostnad. Maxi bladet / Willys bladet / Jula bladet /Lidl bladet……. de får vi ju också utan extrakostnad. Samma process får väl gälla som för nyss nämnda reklamskrifter om man inte vill öppna tidningen.

Jag läser den ju först :D.

/Peter
 

Marie

Banned
Det är inte ovanligt att MC tidningar skriver om MC……….. På detta forum skrivs det om MC. Förstår inte....:confused:

Jag har aldrig känt minsta lust att prenumerera på en mc-tidning, och har heller aldrig i hela mitt liv köpt ett endaste lösnummer av någon mc-tidning heller. Här är jag med för att jag älskar att slänga käft...
Och SMC-medlemskapet betalar jag för att komma åt färjerabatterna på TT-line...

Och alla de där andra skitbladen du nämner - dem slipper jag med "Reklam - Nej Tack!" på brevlådan. Men det hjälper ju inte på "MC-Flocken"...
 
Last edited:

påK-en

New member
Jag har ingenting emot att få MC-Folket i brevlådan - tvärtemot, det är en bonus på en relativt låg medlemsavgift. Det finns rätt så mycket läsvärt, det man inte uppskattar är ju bara att hoppa över.
 

Herr Fuggle

New member
Det måste vara ett svårt liv när man inte kan få som man vill.:tomte:

Måste vara jobbigare att inte gilla motorcyklar i sadeln på en motorcykel än att slänga en tidning man inte gillar.:wink:

Nästan lika jobbigt som en del människor på olika Forum har med ointressanta, felaktiga och dåliga inlägg som måste läsas för att sedan klaga på att de är jobbiga att läsa...:p

Usch, nu blev det jobbigt....:tomte:
 

Katarina

Helt okej
Själv brukar jag bläddra igenom tidningen och det som inte faller i smaken bläddras enkelt förbi. Kanske jag läser det senare när jag inte hittar nåt mer av mitt intresse. Men läser den gör jag.:)
 

Pilgrim

New member
Bara två som är missnöjda med Mc-folket varav en som ogillar allt som rör mc i allmänhet och mc-tidningar i synnerhet. Det tycker jag är ett riktigt bra betyg!!! :victorious: :victorious: :victorious:
Grattis Mc-folket, fortsätt att göra ett lika bra jobb framöver :tummenupp
 

MvM

New member
Då får jag väl hjälpa upp statistiken genom att hålla med TS om att MC-folket är ett onödigt störningsmoment i brevlådan.
Å andra sidan gäller det all "corporate bullshit" man tvingas på av föreningar, fackförbund, arbetsgivare m.m.
 
Last edited:

Bodensaren

New member
Dom flesta föreningar har någon form av utskick analogt eller digitalt, det är ett ganska vedertaget sätt att få ut information till medlemmarna, MC-folket är SMC sätt att kunna nå ut med information om, dels styrelsens arbete, men även kansliets arbete, att vara medlem i en förening där jag inte på något sätt har information om vad styrelse och anställda gör måste väl bli alldeles tokigt. Sedan har MC-folket dessutom en hel del redaktionellt material, detta ger ett mervärde och det är upptill mig att läsa det eller inte, däremot kan jag konstatera att det vore ganska tråkigt om det BARA kom ett informationsblad med information om vad styrelse och kansli gjorde, SMC är en så pass stor organisation så att våran medlemstidning måste ge ett professionellt intryck. Att jämföra den med andra på marknaden förekommande tidningar är som att jämföra äpplen och päron, det är två helt olika syften med dessa tidningar, MC-folket är en medlemstidning, medan dom andra är mc-tidningar, det är en viss skillnad, sen kan det aldrig rymmas i en tidning ett så brett material så att det tilltalar alla drygt 60 000 medlemmar. Man får faktiskt hoppa över en del artiklar när man läser den, och skulle man inte läsa den alls så gör det inget.
 

Marie

Banned
Hörru Bodensaren...

Jag skiter egentligen högaktningsfullt i vad SMCs kansli och styrelse sysslar med, så länge rabatten hos TT-Line ger mig mer än vad medlemsavgiften kostar varje år. Alltså finns det inte minsta anledning att läsa nånting alls i blaskan MC-Folket. Men tidningsutskickandet till mig kostar föreningen onödiga pengar och belastar miljön helt utan minsta nytta eller glädje.
 
Last edited:

vilde

New member
MC-Folket är den bästa mc-tidingen av alla. Elving är bäst :) Jag blir glad när jag hittar MC-Folket i brevlådan.

Oavsett ovanstående så är det ju klart att det vore bra att de som inte vill ha tidningen kan avsäga sig den, om inte annart för att spara miljö och pengar. Men eftersom MC folket också är ett medlems-utskick med bland annat kallelse till årsmötet (om jag inte tar fel) så blr det kanske problem rent praktiskt att hantera det hela?
 
Top