Honda och vissa andra tillverkare vill att grejerna håller.
Ah! Det är så enkelt alltså? Mer vikt så håller det längre? Då närmar vi oss en evighetsmaskin här:
Eller inte. Det skall gå att köra också, man skall ha kul. Man vill slippa dödvikt.
Honda är grymt tillförlitliga hojar. Inte för att dom är tunga, utan för att dom byggs med tillförlitlighet som en väsentlig faktor på ritbordet. Vikten är tyvärr resultatet av en kompromiss.
Om man tar en vätskekyld V4 från en en landsvägstourer och tror att man kan skapa en äventyrsmaskin genom att
hänga på grejer så blir det galet. Man har sett bilder, man har sett försäljningstatistik, man tror man kan göra något liknande. Men man har inte
förstått.
Men, när det gäller vikter på MC så skall man inte alltid gå på tillverkarnas uppgifter. Det vill till att själv köra dem över våg,
samma våg för att veta vad en hoj som går att köra väger... Det kan vara så att skillnaden är mindre än man tror på pappret, men den kan lika gärna bli större ändå.
BMW lider för övrigt svårt av sina ägare som efter uthämtandet av "den kompletta äventyrsmotorcykeln" läger kraft, energi och nästan lika mycket pengar som hojen en gång kostade på att tynga ner maskinen med blingbling från Hobbexkatalogen. För att få den "personlig", säger man. Att verkligen åka någonstans,
uppleva något med sin alupyntade dyrgrip verkar inte lika angeläget. Antar att det är äventyr nog att beställa grejer.
Usch, nu blev jag så där tråkig igen. Sorry.
forts
You have included a total of 2 videos in your message. The maximum number that you may include is 1. Please correct the problem and then continue again.
The use of videos is subject to them being enabled by the administrator.
Hampe