Hojpensionat i Österrike

I början av 90-talet fanns ett hojvänligt pensionat i Österrike, med överrepresentation av skandinaver. Vill minnas att sonen i huset höll på med skärmflygning och gärna tandemflög med gäster. Jag funderar på en alpsväng så småningom och ett återbesök dit kunde vara kul, men jag har tillfällig pensionatsafasi... så vet någon vilket pensionat det kan vara som jag tänker på? :)
 

MAPR

New member
I början av 90-talet fanns ett hojvänligt pensionat i Österrike, med överrepresentation av skandinaver. Vill minnas att sonen i huset höll på med skärmflygning och gärna tandemflög med gäster. Jag funderar på en alpsväng så småningom och ett återbesök dit kunde vara kul, men jag har tillfällig pensionatsafasi... så vet någon vilket pensionat det kan vara som jag tänker på? :)

Pensionat Andreas i Kitzbuel. Dom stängde ner för många år sedan
 

Lottafia

Member
Tyvärr är det nog så, att Covid gått mycket hårt åt hotell- och pensionatsbeståndet i alpområdet, så gamla kunskaper om övernattningsställen är just gamla. Det lilla hotell där vi brukat övernatta i Brannenburg, ett par mil norr om gränsen vid Kufstein, tillhör numera det förgångna, bara som ett exempel. Ringde och pratade skit med hotellaren för några veckor sedan, och fick då sorgebeskedet, och efter vad han berättade så är han långt ifrån ensam om att ha fått "slå sjutumsspik i ytterdörren"....
 
Last edited:
Top