hoj

• Thread starter honda cbf 500
  • Start date
H

honda cbf 500

Guest
Ok visste inte att det gick byta sadeln så att man komma längre fram! Tack för tipset! Ska kolla upp det.

//Amir

Flytta tillbaka vet jag inte, förlänga har jag sett. Däremot så finns det ju de som byter sits så att man kommer längre fram.

Styren finns ju drösvis av med för att nå dem bättre.

H

honda cbf 500

Guest
Det har du helt rätt i:D men min budget ligger runt 50 000 kr och för att ordna fotkoppling och handväxel om jag ska harley måste min budget ligga mellan 50-100 000. Det skjuts på framtiden till jag har en bättre budget.

//Amir

Vill du inte ha fotkoppling och handväxel??
Har fattat det så från dina tidigare trådar.

Kawasaki

New member
Har du kollat någonting på en V strom ?, då jag provade en så satt jag ganska upprätt och med raka armar och halvkåpa som skyddade för vinden och det är en v twin. mera touring betonad.

jskanerva

New member
Trött är jag efter ca 90mil, (det längsta dagetapp?)
men inte slut och inte har jag ont någonstans.
Det gick även OK med min tidigare Triumph, Legend (med lägre styre).
Jag provade några mil Triumph Thunderbird och den känndes också bra(för att vara custom;-)) inga märkbara vibrationen, inga domningar i fingrar??

DearHunter

New member
Det har du helt rätt i:D men min budget ligger runt 50 000 kr och för att ordna fotkoppling och handväxel om jag ska harley måste min budget ligga mellan 50-100 000. Det skjuts på framtiden till jag har en bättre budget.

//Amir

Börjar bli mer och mer övertygad om att Du ska ha en fjr...
Seså... iväg och boka provkörning så blir Du övertygad och får ett dilemma mindre. När Du är klar så ska jag tippsa dig om kläder och tält. En sak i taget ;)

Hoppas Du hade det bra på semestern :)

H

honda cbf 500

Guest
Jag har redan provsuttit fjr 1300, pan european och jag sitter inte bra på dem. Så jag kommer aldrig att köpa ngn av dessa hojar.

//Amir

Börjar bli mer och mer övertygad om att Du ska ha en fjr...
Seså... iväg och boka provkörning så blir Du övertygad och får ett dilemma mindre. När Du är klar så ska jag tippsa dig om kläder och tält. En sak i taget ;)

Hoppas Du hade det bra på semestern :)

DearHunter

New member
Jag har redan provsuttit fjr 1300, pan european och jag sitter inte bra på dem. Så jag kommer aldrig att köpa ngn av dessa hojar.

//Amir

Att sitta är inte samma sak som att köra..... OCH det går att ändra körställningen. Testade Du olika lägen på styret och den lägre sadeln. Nä, just det!! Dessutom så vänjer man sig efter en tid och då kommer din gamla hoj kännas konstig och man vill inte gå tillbaka... trust me.. :cool:

Du behöver en tourer, vill ha en tourer och kommer att köpa dig en tourer...!

Last edited:

Bansaie

New member
Att sitta är inte samma sak som att köra..... OCH det går att ändra körställningen.
Nu har jag i.f.s. gått från sport tourer (VFR 750f) till street (Street Triple) p.g.a. att jag fick ont i ljumsken av benvinkeln på VFR'en. Började känna av ljumsken redan efter 5mil eller så, så jag ville ha nått jag satt mer upprätt på men jag ville inte ha en offroad för det har jag haft (TransAlp). Visserligen praktiska men inte så roliga.

Men detta med att det inte duger att bara provsitta kan jag bara instämma i. ST3'ans sadel lutar lite framåt och känns inte alldeles bekväm i stillastående men när man kommer upp i fart över 50 så man får lite fartvind att luta sig mot så så sitter jag perfekt. Inga problem med ljumsken och jag gjorde t.o.m. en kortare touring mellan Falun-Karlstad i helgen som varit, utan problem.