Det är bara lösryckta villfarelser!
Skall sanningen fram är det precis tvärt om, hojen tyglar föraren!
Mvh!
// Niklas
Va är det för påhopp!?
Själv har jag alltid kört V-motorer, med både 2 och 4 cylindrar! Väntar på att Honda ska släppa sin V5`a någon gång! Annars är jag på väg att skaffa KTM`s V4`a om och när den släpps!
Per
>> Hej på Er Alla SMC´s Instruktörer,
nu börjar vi äntligen att få det forum som vi har önskad oss.
Här kan vi diskutera och växla erfarenhet, planera verksamhet och bara enkelt kommunicera.
Med tiden kommer vi troligen att ha en MC Instruktörs del av forumet, som endast Instruktörarna har access till - där kan vi enklera ha fabrikshämligheter, så vi kan överraske alla deltagerna till våren med klassiska repriser eller nya roliga kurser.
Nyttja forumet flittigt....
Vad är det för skillnad på en SMC-instruktör å en sporthojs dito???
Mvh en blivande vanlig..................
Här kommer några tankar från en som är utbildad till och jobbar som både och:
I korthet är Sporthojsinstruktören utbildad att hålla fortbildning inriktade på målgruppen sporthojsförare, då oftast på motorbana.
Sporthojsinstruktörerna får en annorlunda pedagogik och psykologi i sin utbildning som är lite spetsigare och framtagen för att tackla just attityder hos sporthojsförare. De "vanliga" SMC-instruktörerna får en avsevärt större bredd i sin utbildning och får lära sig betydligt mer om SMCs organisation, trafiksäkerhet i allmänhet, statistik mm.
Sporthojsinstruktörens mål bör alltid vara att i första hand försöka skapa en attitydförändring hos både deltagaren och hojsamhället snarare än att träna deltagarens färdighet.
Detta är vad jag upplever som skillnader, andra kanske inte håller med.
Här kommer några tankar från en som är utbildad till och jobbar som både och:
I korthet är Sporthojsinstruktören utbildad att hålla fortbildning inriktade på målgruppen sporthojsförare, då oftast på motorbana.
Sporthojsinstruktörerna får en annorlunda pedagogik och psykologi i sin utbildning som är lite spetsigare och framtagen för att tackla just attityder hos sporthojsförare. De "vanliga" SMC-instruktörerna får en avsevärt större bredd i sin utbildning och får lära sig betydligt mer om SMCs organisation, trafiksäkerhet i allmänhet, statistik mm.
Sporthojsinstruktörens mål bör alltid vara att i första hand försöka skapa en attitydförändring hos både deltagaren och hojsamhället snarare än att träna deltagarens färdighet.
Detta är vad jag upplever som skillnader, andra kanske inte håller med.
HAHAHA Josef vilken skola har du gått i ?.
Det låter väldigt bra!
SteFan jag tror du vet skildnaden mellan instuktörerna. Jag är av bägge sorterna, Ylva tex. är endast avrostningsinstruktör och Stefan A. är endast Sporthojsinstruktör!
Klockrent svar Josef.
Personligen så tycker jag det här med attitydsförändring är något vi´alla instruktörer skall jobba med.. både í forum och ute på gatan.... och givetvis där vi agerar som instruktörer...
Kan väll tillägga det också att de flesta sporthojsinstruktörerna är rekryterade via sporthoj.com Dvs de är hämtade där "riskgrupperna" finns.... Thämtade ur riskgrupperna.. så att säga...
Intressant å bra!!! Med tanke på att är du den jag tror du är så "Svart flaggade" jag dej i våras i Härnösand.....
Ler.. ja den ligan vann jag iaf
Så jo jag är den skylldige... och vilken tillrättavisning du gav mig...
Oki!!!Vi ska nog snart disskutera det över en öl Per!!! Om ryktena stämmer
så blir det nåt i Lingbo snart!!//S
Ja vi ses på BAUTA-mötet den 18-19 november!
Då har jag/vi förhoppningsvis fått till nästa vår och sommars Bkk på Mittsverigebanan och Monztabanan (där vi fö. kommer att dela med Ezzo och dalarna)