Hej SMC´s Instruktörer

sp2

New member
Det är bara lösryckta villfarelser! ;) :D
Skall sanningen fram är det precis tvärt om, hojen tyglar föraren! :eek: :D

Mvh!
// Niklas

Va är det för påhopp!?

Själv har jag alltid kört V-motorer, med både 2 och 4 cylindrar! Väntar på att Honda ska släppa sin V5`a någon gång! Annars är jag på väg att skaffa KTM`s V4`a om och när den släpps!

Per
 

Avarage

New member
Va är det för påhopp!?

Själv har jag alltid kört V-motorer, med både 2 och 4 cylindrar! Väntar på att Honda ska släppa sin V5`a någon gång! Annars är jag på väg att skaffa KTM`s V4`a om och när den släpps!

Per


Jamen va f...n du är ju mycket större/längre än mig och slår förmodligen mycket hårdare och kör garanterat mycket fortare än mig så jag får ju passa på när avståndet är säkert, dvs. låååååångt! ;) :D

Och nu till det RIKTIGT intressanta, nämligen hondas V5:a. NÄR KOMMER DEN! VILL HAAAAAAAAA!

Mvh!
// Niklas
 

S1000RR

New member
Känns som om man kommit sist hit.

Funderingen är bara, när ska man ha tid att arbeta.
Nu blev det ännu ett forum att hålla lite koll på.
 

ezzo

New member
Tja föll till slut dit jag med..
Reggade mig just.. :) Fast har ju hållit koll tidigare med.. :)

Jag saknar fortfarande en komplett lista med sporthojsinstruktörer där även årets instruktörer finns med... :(
 

steFAN

New member
>> Hej på Er Alla SMC´s Instruktörer,

nu börjar vi äntligen att få det forum som vi har önskad oss.

Här kan vi diskutera och växla erfarenhet, planera verksamhet och bara enkelt kommunicera.

Med tiden kommer vi troligen att ha en MC Instruktörs del av forumet, som endast Instruktörarna har access till - där kan vi enklera ha fabrikshämligheter, så vi kan överraske alla deltagerna till våren med klassiska repriser eller nya roliga kurser.

Nyttja forumet flittigt....

Vad är det för skillnad på en SMC-instruktör å en sporthojs dito???

Mvh en blivande vanlig..................
 

Josef

New member
Vad är det för skillnad på en SMC-instruktör å en sporthojs dito???

Mvh en blivande vanlig..................

Här kommer några tankar från en som är utbildad till och jobbar som både och:

I korthet är Sporthojsinstruktören utbildad att hålla fortbildning inriktade på målgruppen sporthojsförare, då oftast på motorbana.

Sporthojsinstruktörerna får en annorlunda pedagogik och psykologi i sin utbildning som är lite spetsigare och framtagen för att tackla just attityder hos sporthojsförare. De "vanliga" SMC-instruktörerna får en avsevärt större bredd i sin utbildning och får lära sig betydligt mer om SMCs organisation, trafiksäkerhet i allmänhet, statistik mm.

Sporthojsinstruktörens mål bör alltid vara att i första hand försöka skapa en attitydförändring hos både deltagaren och hojsamhället snarare än att träna deltagarens färdighet.

Detta är vad jag upplever som skillnader, andra kanske inte håller med.
 

sp2

New member
Här kommer några tankar från en som är utbildad till och jobbar som både och:

I korthet är Sporthojsinstruktören utbildad att hålla fortbildning inriktade på målgruppen sporthojsförare, då oftast på motorbana.

Sporthojsinstruktörerna får en annorlunda pedagogik och psykologi i sin utbildning som är lite spetsigare och framtagen för att tackla just attityder hos sporthojsförare. De "vanliga" SMC-instruktörerna får en avsevärt större bredd i sin utbildning och får lära sig betydligt mer om SMCs organisation, trafiksäkerhet i allmänhet, statistik mm.

Sporthojsinstruktörens mål bör alltid vara att i första hand försöka skapa en attitydförändring hos både deltagaren och hojsamhället snarare än att träna deltagarens färdighet.



Detta är vad jag upplever som skillnader, andra kanske inte håller med.



Det låter väldigt bra!

SteFan jag tror du vet skildnaden mellan instuktörerna. Jag är av bägge sorterna, Ylva tex. är endast avrostningsinstruktör och Stefan A. är endast Sporthojsinstruktör!
 

Kungen

New member
Här kommer några tankar från en som är utbildad till och jobbar som både och:

I korthet är Sporthojsinstruktören utbildad att hålla fortbildning inriktade på målgruppen sporthojsförare, då oftast på motorbana.

Sporthojsinstruktörerna får en annorlunda pedagogik och psykologi i sin utbildning som är lite spetsigare och framtagen för att tackla just attityder hos sporthojsförare. De "vanliga" SMC-instruktörerna får en avsevärt större bredd i sin utbildning och får lära sig betydligt mer om SMCs organisation, trafiksäkerhet i allmänhet, statistik mm.

Sporthojsinstruktörens mål bör alltid vara att i första hand försöka skapa en attitydförändring hos både deltagaren och hojsamhället snarare än att träna deltagarens färdighet.

Detta är vad jag upplever som skillnader, andra kanske inte håller med.

HAHAHA Josef vilken skola har du gått i ?.
klockrent svar och inte att förglömma "Detta är vad jag upplever som skillnader"
superb.

Jag håller med Josef om skillnaderna.
 

steFAN

New member
Det låter väldigt bra!

SteFan jag tror du vet skildnaden mellan instuktörerna. Jag är av bägge sorterna, Ylva tex. är endast avrostningsinstruktör och Stefan A. är endast Sporthojsinstruktör!

Oki!!!Vi ska nog snart disskutera det över en öl Per!!! Om ryktena stämmer
så blir det nåt i Lingbo snart!!//S :D
 

ezzo

New member
Klockrent svar Josef.

Personligen så tycker jag det här med attitydsförändring är något vi´alla instruktörer skall jobba med.. både í forum och ute på gatan.... och givetvis där vi agerar som instruktörer...

Kan väll tillägga det också att de flesta sporthojsinstruktörerna är rekryterade via sporthoj.com Dvs de är hämtade där "riskgrupperna" finns.... Thämtade ur riskgrupperna.. så att säga...
 

steFAN

New member
Klockrent svar Josef.

Personligen så tycker jag det här med attitydsförändring är något vi´alla instruktörer skall jobba med.. både í forum och ute på gatan.... och givetvis där vi agerar som instruktörer...

Kan väll tillägga det också att de flesta sporthojsinstruktörerna är rekryterade via sporthoj.com Dvs de är hämtade där "riskgrupperna" finns.... Thämtade ur riskgrupperna.. så att säga...

Intressant å bra!!! Med tanke på att är du den jag tror du är så "Svart flaggade" jag dej i våras i Härnösand.....:D :D
 

sp2

New member
Oki!!!Vi ska nog snart disskutera det över en öl Per!!! Om ryktena stämmer
så blir det nåt i Lingbo snart!!//S :D

Ja vi ses på BAUTA-mötet den 18-19 november!
Då har jag/vi förhoppningsvis fått till nästa vår och sommars Bkk på Mittsverigebanan och Monztabanan (där vi fö. kommer att dela med Ezzo och dalarna);)
 

mafo

New member
Ja vi ses på BAUTA-mötet den 18-19 november!
Då har jag/vi förhoppningsvis fått till nästa vår och sommars Bkk på Mittsverigebanan och Monztabanan (där vi fö. kommer att dela med Ezzo och dalarna);)

Låter ju kanon. Men lägg nu för fn. inte in det 1-3 juni, när jag kanske har en chans att komma med till Gotland. :)
 
Top