Tänk på att fota mycket och se varje misslyckad bild som en möjlighet att lära sig av sina misstag. Börja pilla lite med de halvautomatiska eller manuella inställningarna lite granna så att du får känsla för vad olika bländare och slutartid kan göra för skillnad på bilderna.Har precis skaffat mig en digatal systemkamera, Nikon D40 (precis som halva sveriges befolkning har jag hört). Är nybörjare på det här med att fota, så att säga, så vi får se om det blir några bra alster. Kör med autoinställning, blir lättast så
Ingen aning riktigt. Den enda åsikt jag har är att kvalitéten känns högre på den Lowepro kameraväska jag har till digitalkameran nu jämfört med den Case Logic jag hade till min föredetta videokamera (men båda var/är axelväskor).Sitter här och gör en julklappsönskelista (jag har inte växt ifrån det, nej).
Har hittat två stycken som faller mig i smaken.
Den första är Case logic SLR & Computer Backpack(SKU-SLRC-4) 995:-
Och den andra är
Lowepro RYGGSÄCK ROVER COMPU AW 695:-
Vad jag har i utrustning i dag är en Nikon D40, objektiv 28-55 och 55-200, en liten blixt, samt att jag vill kunna ta med mig laptopen.
Har ni provat eller tittat och klämt på dem eller kanske äger en, kanske har ni något annat förslag? max 1000 pix.
Vad tror ni?
Hej och tack för de orden.Det var många väldigt snygga bilder, det syns att du har känsla för foto.
Jan-Olov
Hej och tack för de orden.
Ser att du åker en XL 1000, om du ser en blå/svart dito som är aningen överrepresenterad blan mina bilder så beror det på att det är min hoj.
Jag har fattat det. Jag är helt ny på Varaderon så det blir till att lära sig att hantera den. Jag köpte den nu i vinter på Mickes.
Jan-Olov
Bra val av hoj, skulle vara intressant att höra ett utlåtande när du har vant dig vid den. Jag såg tidigare att du gick från en glidare till Varaderon.