Fototråden

IBe-Kryddan

New member
Hallandsåsen

Förlåt, Jag satt i andra tankar. Det är klart det är Laholmsbukten.
Du har kanske själv varit där? Det är otroligt vackert och alla vägarna är asvalterade, även de minsta inne på åsen.
Mvh IBe(VF 1100 c)
 
Last edited:

Esquire

New member
Fotot är taget med vidvinkel, kan det vara motljusskyddet som kom med på bilden??
Det är precis vad det är. :)

Här kommer en het bild:
blslampa.jpg
 

Marie

Banned
Förlåt, Jag satt i andra tankar. Det är klart det är Laholmsbukten.
Du har kanske själv varit där? Det är otroligt vackert och alla vägarna är asvalterade, även de minsta inne på åsen.
Mvh IBe(VF 1100 c)

Gosse! Jag vet att Bjärehalvön med Hallandsåsen är helt underbar !;) Jag BOR där..... :cool:
 
Last edited:

Guzzi-Leif

New member
Hej!

Visar här några bilder från den fantastiska sommaren.
Jag tycker de är väldigt fina och vackra. Men det kanske beror på att det för mig var en "förtrollad afton", en alldeles speciell kväll jag gömmer i mitt hjärta.
Om någon undrar var bilderna är tagna, så är platsen Torekov.

Underbara motiv och superb teknik!
"Vykortsvarning" på dem...
 

Mimmi

New member
Jag kommenterar...

Hejsan på Er!:)


Hej Mimmi ! Har du använt ett crossfilter för att få till "stjärnan" på solen ?
Fina bilder på solnedgången....

Nej, det har jag inte gjort. Dessa foton är tagna med min NIKON S4 digitalkamera, och till den har jag inga extra filter. Däremot till min systemkamera för film, som är en NIKON FE har jag diverse filter som jag använder när jag skall "leka seriös fotograf". Men något crossfilter har jag inte till den heller.



Underbara motiv och superb teknik!
"Vykortsvarning" på dem...

Tack!:)
Jo jag har nog en förmåga att få "vykortsvarning " på ganska många av mina bilder. Varför vet jag inte, men ibland liksom jag känner "att denna bilden blir kanon".
Det talades om filter innan, till min systemkamera har jag ett inställbart polfilter, det ger verkligen vykort. Moln och himmel blir sådär extremt fina när jag använder det. Bilderna blir sådana som de är i finare almanackor med pampiga naturbilder.
 

jostend

New member
Hej Håkan !
Jag har tagit denna "rakt av" ibland ska man ha tur med ljuset !!!
 
Last edited:

mafo

New member
Esquire: Schysst fyrverkeri! Vilka tider körde du med?
 
Last edited:

Esquire

New member
Esquire: Schysst fyrverkeri! Vilka tider körde du med?
Jag körde med bulb-exponering. På just den där bilden blev det ca 4 sekunder.

ISO 100
Bländare 16

Upp med kameran på ett stativ, öppna slutaren och vänta på att fyrverkerierna ska måla en vacker bild. Någon slags fjärravtryckare är att föredra så man slipper risken att man rubbar kameran.

fyrverkeri1.jpg
 

Emo

Moderator
Vy

Irland sommaren 2006. Otroligt vacker vy på vägen från Killarney mot Dingle.
 

Esquire

New member
Efter en del bilder på Irland så kontrar jag med ett par på Skottland.

scotland.jpg


scotland5.jpg


Jag var på semester på Irland och Skottland i somras. En alldeles för kort semester och jag tog alldeles för få bilder.

Efter att jag kommit hem sa en kompis "Irland är som en dålig tavla: själva tavlan är inte mycket att titta på, men ramen är ganska fin". Det håller jag med om. Inlandet är inte mycket att se men kusterna är ganska fina.

Skottland däremot har jag nog bara positiva saker att säga om. Dit kommer jag att återvända. Men då ska jag ha en smidigare hoj än en GSX1400 med sidoväskor, tankväska, tält, sovsäck, liggunderlag och spritköket fastsurrad på. Det blev lite väl svettigt ibland på de kurviga A och B-vägarna. Dessutom var all den mängden packning helt onödig eftersom att det aldrig var några större problem att hitta ett B&B med lediga rum om man var ute i god tid.

gsx1402.jpg


Så såg hojen ut när jag kom hem. Efter att ha tvättat av den ordentligt så tog jag en bild och satte sedan ut den på annons. Jag har sedan semestern inte kört den en meter. Det är fortfarande ingen som har köpt den.

gsx1404.jpg
 

Esquire

New member
Här har det varit stiltje ett tag... Har ni lagt kamerorna på hyllan eller? :)

För att försöka få fart på tråden igen så lägger jag upp en bild jag tog igår:
bdhoj.jpg
 
Top