Forumet online!!

Swedie

Administrator
Personal
Hej! Äntligen är vi online! Vi fick ett serverproblem i slutet på förra veckan som tyvärr var över ledigheter, med sporadisk support och allt tog tid. Men, det som är bra är att ALLT gick att återhämta. Dock är vi på en ny server.

Så, ny motor, ny olja och nytt allt. Nu ska det hålla till nästa service! :)
 
Last edited:

anders r

Member
Är det bara jag som har knas på datumen i forumet efter "uppdateringen" procenttecken lite här och där
 

MvM

New member
Nix ditt inlägg är gjort "igår, %22:%May" och du är reggad på forum "%b %2008"
 

Hampe

Skriver massor!
Så är det.
Det kommer nog att lösa sig vad det lider.

Vad sägs om att posta något... ...intressant? Brännande? Kontroversiellt?
Eller bara roligt?

Något som gör det värt att gå in och läsa här? Något som ger forumet ett berättigande?


Vräk på!


Hampe
 

Swedie

Administrator
Personal
Då var datumproblemet åtgärdat. Har haft lite mycket o göra idag så forumet fick inte kärlek nog!

Fortsätta rapportera minsta problem ni ev. har!
 

Tommi

New member
Tror bestämt att det försvann inlägg i kraschen också.
Hittar tex inte mitt senaste..

/ Tommi
 

Paerhc

New member
Första sidan har inget åäö utan jag får upp en massa frågetecken i stället. Jag kör Firefox på Linux för övrigt.
 

Paerhc

New member
Rättelse: det är bara i ordet senaste "inlägg" under trådnamnet som det är ett frågetecken.
 

Paerhc

New member
Högst upp på första sidan är det en varning som ser ut så här: Illegal string offset 'results' in ..../packages/vbcms/widget/myfriends.php on line 222
 

Swedie

Administrator
Personal
Första sidan har inget åäö utan jag får upp en massa frågetecken i stället. Jag kör Firefox på Linux för övrigt.

Kan du ta skärmdump? Jag är lite rädd för att vi har ett encodingproblem i databasen. Hur exakt det ska lösas vet jag inte just nu. Men märker att det ibland blir errors som uppstår för att å ä ö inte encodas korrekt vid överföringar mellan användare och server. Har tyvärr ingen lösning ....
 
Top