fler steg

Galne Dansken

Administrator
Personal
"Lugna mig lite"?! Jag väntar fortfarande på svar på vad "Svemo licensen" är tänkt att vara. Är den en B-licenskurs? Personförsäkring för steg 6?
Om det inte går att lösa ut B-licens med "steg 5"(som skulle vara teori) är den inte vatten värd. Hellre då att man erbjuda en personförsäkring till färdighetskurserna som gäller enskild kursdag, om man nu inte med Svemo kan få till en riktig B-licenskurs.

Roberth

Ok, syftet med denne tråd var ganska enkelt att tala om att vi är uppmärkamma på problemställningen med att säkra fortsat trafikförsäkring för alla medlem som går dom vanliga kurser i fortsättningen, i rimligt omfang.
- Sen har vi flera som Denny, som gärna önskar att gå vidare med mera relrätt bankörning - vart Californisa Superbike School, som vi kommer ha två dagar med inte helt när hem - när behovet är mera bantid över året.

Därför talar jag om att vi på SMC har en dialog med Svemo om olika lösningsmodeller. Om det betyder att vi kommer jobba med Svemo´s vanliga licenser, eller man tar fram ett alternativ till oss - vett vi inte än!

Logisk är det att där ska vara / ingå personförsäkring för edessa kommande steg. Hur omgfattande teoridelen ska bli - är oxå under värdering.

Vi har lite komplicerade processer att få och gå ihopp. T. ex. SMCs stadgar och Riksidrotten - vi har några möten med berörda organisationer under december månad.

Och jupp - det kan finnas olika vägar att gå. Vi jobbar på att ge SMCs medlem det bästa vi kan komme på - och samtidigt hjälpe svensk roadracing det bästa vi kan. Uavset om man är landsvägsmotorcyklist med touring, resa, grus, eller man har fått smak för bana och tycker sånt är kul, etc..
Glöm inte vi på SMC älskar det där med MC...

Jag tror tyvärr inte jag förklara mej bättra än jag har sögt i tråden här - men, man är välkommen att ge mej ett pling - mitt telefon nummer finns på hemsidan :)
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Nb: Ibland får vi stryk för vi inte talar om vad vi gör - och just tester jag på att tala om vilka intentioner vi har - och vad vi jobbar på..

Jupp, vi vill ge motorcyklisterna (SMC medlemmen) en sits vart det är tydigt att dom kommer ha personförsäkring - på denne tänkte överbyggnad på dom vanliga kurser..

Båda SMC, Svemo och banågare (och sannolikt mycket banåkare) är nog trötta på alla tveksamheter om försäkrings frågorna - det är bl. a detta vi söker att få till en vettig lösning på. (Japp, SMC har bjudit in alla försäkringsbolag till ett möte oxå - och här får vi återkomme efter mötet)
 

HW

New member
"Lugna mig lite"?! Jag väntar fortfarande på svar på vad "Svemo licensen" är tänkt att vara. Är den en B-licenskurs? Personförsäkring för steg 6?
Om det inte går att lösa ut B-licens med "steg 5"(som skulle vara teori) är den inte vatten värd. Hellre då att man erbjuda en personförsäkring till färdighetskurserna som gäller enskild kursdag, om man nu inte med Svemo kan få till en riktig B-licenskurs.

Roberth

Varför så negativ? Du får det att låta som att du verkligen förväntar dig ett svar direkt trots att tråden bara är en information om vad som är på gång, framöver.
ALLA i denna tråd väntar "fortfarande" på slutresultatet men då arbetet inte är klart får vi snällt lugna oss tills någon presenterar svaren. Låt hjältarna på SMC / SVEMO jobba lite med frågan och var nöjd med att du vet att något är på gång så länge.

Edit: När det gäller steg 5 spelar det nästan ingen roll vad den innehåller eller resulterar i. Jag har haft många deltagare på mina kurser i år som gick steg 4 flera gånger redan förra året och dom bara längtar efter något nytt. Hittar vi på en övning med kalle-anka-dräkt och hoppa på ett ben kommer dom ställa upp på det bara vi kan förklara hur det är relevant med deras MC-åkning. (det överlåter jag till ezzo)

/HW
 
Last edited:

Linkan

New member
Mycket glädjande att höra att det jobbas på en fortsättning bortom steg 4. Målsättningen att hitta en lösning som kan överbrygga gapet mellan SMC.s nuvarande kurser och rena licenskurser känns också helt rätt. Jag håller tummarna för att diskussionerna mellan SMC och SVEMO utmynnar i just detta. Tycker också det är bra att ni som arbetar för SMC i de här frågorna talar om vad som är på gång, tror de allra flesta uppskattar det även om ni inte kan garantera vad slutresultatet blir.

Keep up the good work!
 

Denny

New member
kan inget annat göra än bara tacka alla mäniskor som jobbar med detta.

För ni behövs mvh Denny
 
Top