SuperRetard
New member
Ståldörr är nog bra om det finns sprintar som går in i karmen....men skärbrännare funkar bra i stål , sämre i rostfritt/syrafast o inte alls i trä o betong...motorsåg bra i trä men inte alls i stål o betång o det finns bamse stora bultsaxar o batteridrivna vinkelslipar. Kan nog vara bra med dörrar som kombinerar olika material och så var det låset...
Larm, blodhund i garaget, o sist men inte minst pålitliga grannar/släktingar som hjälper till att "hålla ett öga" samt att själv vara hemma.
Dålda tramp minor fungerar nog även mot erfarna tjuvar...men tyvärr även mot vänners besök o grannens katt...
Anders.J
Hahaha, true..
Goda grannar kan jag tyvärr verkligen inte sätta på den listan (garaget ligger lite på "fel sida spåret").
Däremot är det kort för att komma in i (stora) garaget öht, videoövervakat, rond-väktare nattetid och även om nån skulle få upp dörren så är det bökigt att få ut hojarna normalt, med div. lås på dem måste nog alla upp för att få ut dem ur dörren och då börjar det hela ta tid.
Dock lyckades jag tappa nyckeln (förmodligen) i garaget i fjol. Då var jag inställd på att sova på en stol med yxan i handen, men lyckades få tag i en jour-låssmed. 3600 fattigare för ett bytt lås kl. 23 en söndagkväll fick jag också sova.
Innan jag fick det garage vi har nu hade jag hojen hos svärfar. Kalas med bra (välutrustat som en mindre Swedol-butik) garage, men drygt med 2 mil åka för att komma åt hojen. Behöver jag säga att jag längtar efter examen och jobb så man kan tjacka kåk med eget garage?!