Marie
Banned
Ja alla de felen du beskriver har jag ej fått i min under de 6000 milen som de har rullat o det är därför som jag gått tillbaks till FJR den är helt överlägsen för min del !
Men kör man då de saltat så är det aldrig bra för ram eller fälgar på ngn hoj alls!!
De skall tvättas då efter användning annars så är det varning för ärgning på alla hojar!!
Har du kört dem i salt dagligen under vintern och förvarat dem utomhus över natten? Annars har du ju knappast underlag att uttala dig beträffande mina krav på driftsäkerheten.
Frånsett det med tanke på värk olämpliga med att stå ute och slabba med vatten i kyla, så ifrågasätter jag mycket starkt att tvätta en motorcykel vintertid när den inte torkar och sedan låta den stå utomhus (vilket är enda möjligheten för mig) i frostgrader över natten och sedan tro att inte både bromsar och åtskilligt annat frusit fast till morgonen. Mycket ont kan sägas om saltet, men det förhindrar faktiskt fastfrysning under natten.
Självklart att diverse delar får en trist ytfinish efter en saltvinter, men vad skulle det spela för roll? Det handlar ju för tusan om ett rent bruksföremål avsett för transport av 1-2 personer inkl bagage mellan A och B, och inte en altartavla.
Att säkerhetskritiska delar konstrueras för att inte vara överdrivet korrosionskänsliga i trafiksäkerhetsnegativt avseende tycker jag att är ett faktum man har rätt att kräva.
Last edited: