Ja nu är det ju så att vi som är rädda om våra pärlor vi tvättar o sköter dem då o då inte bara en gång vare sig det behövs eller ej ju!!
Man skall ju vara rädd om sin hoj sköter man inte den så är den ju en trafikfara det borde ju du veta som är så duktig förare ju eller hur!!!!!!
Allt servas och sköts oftare än enligt boken. Allt smörjs och vätskor byts, men tvätta eländet???
Varför skulle man göra det, det har jag aldrig gjort mer än 2 ggr per år med bilarna heller på den tiden jag hade sådana???
Har dessutom små möjligheter att tvätta. Kan bara stå ute (har inget garage), och har bara tillgång till kallvatten, och står jag och slabbar vintertid får jag ännu mer värk än vanligt, förutom att gräsmattan blir rena gyttjepölen om man slabbar vatten där vintertid.
Närmsta GDS-hall ligger 4 mil bort, så hojen lär vara lika skitig som före tvätten när jag kommer hem igen. Ingen idé alltså. Alltså låter jag Vår Herre sköta fordonstvättandet genom regnet.
Kan ingen svara på min fråga om hur FJR 1300 är som vinterhoj???
Att den verkar ha elsystem som står pall för start efter utomhusvistelse i flera minusgrader över natt verkar ju Pellehbg hävda, och det låter ju betryggande. Är det fler som kan verifiera detta?
Hur är det med vatteninträngning i bakaxelväxeln vid saltslaskkörning? Är den sjukan botad sedan XJ-900 ?
Hur är det med korrosionshärdighet hos ramen?
Hur är vägegenskaperna på våt is och i underkylt regn?
Hur väl skyddar kåpa och vindruta mot iskall fartvind och saltslask som dras upp av bilarna?
Hur väl står bromsoken emot saltslask? XJ-900 måste plockas isär och 'motioneras', rensas från korrosion på kolvarna samt smörjas rikligt med föreskivet silikonsmörjmedel ett par gånger per vinter, för att inte kärva...