Fixar ni oxå nått??

BMW R90s

New member
Fixa nya packboxar till framgaffel på gamlingen R90s:en
Kanske måste byta gaffelben de är slitna med längsgående repor i kromet
efter 16000 mil:)
Nya bromskivor behövs också, det blir dyrt:(
Volmetern och klockan ska in på översyn, nålarna i varvräkn och
hastigh. mätare behöver lite ny färg.
 

Curre

New member
Denna vinters projekt:
Kapar bakdelen
LED Bak/Bromsljus
LED blinkers
Nya slip-on's
Underhållsladdning

Snart är det vår:D
 

honda 1100R

New member
som HONDA ägare så ställer man in hojarna i garaget på hösten. Ställer upp de på depåstöden, och lägger ett skynke över dem. Ger dem en kram och tackar för den gångna säsongen. När våren kommer så tar man av skynket, ger dom en kram och hälsar välkommen till en ny säsong med dom galna vännerna på SMC
 

Marie

Banned
som HONDA ägare så ställer man in hojarna i garaget på hösten. Ställer upp de på depåstöden, och lägger ett skynke över dem. Ger dem en kram och tackar för den gångna säsongen. När våren kommer så tar man av skynket, ger dom en kram och hälsar välkommen till en ny säsong med dom galna vännerna på SMC

Jasså? Är det så illa med Honda?
Har man BMW och Yamaha, så parkerar man BMWn så länge Vägverket saltdränker vägarna, och kör med Yamahan i stället. ;)

Jag vidtar inte några särskilda åtgärder med den hoj som för tillfället står och vilar sig några veckor. De står bredvid varandra i den svinkalla vedboden när båda råkar vara hemma.
 

Avarage

New member
Jasså? Är det så illa med Honda?
Har man BMW och Yamaha, så parkerar man BMWn så länge Vägverket saltdränker vägarna, och kör med Yamahan i stället. ;)

Jag vidtar inte några särskilda åtgärder med den hoj som för tillfället står och vilar sig några veckor. De står bredvid varandra i den svinkalla vedboden när båda råkar vara hemma.

Får man kärlek, och det får man fårn HONDA, så ger man också kärlek tillbaks! Inte för att man måste utan för att man vill sk. villkorslös kärlek! Så funkar det mellan oss Hondaägare och våra hondor! ;)
 

chicken

New member
Får man kärlek, och det får man fårn HONDA, så ger man också kärlek tillbaks! Inte för att man måste utan för att man vill sk. villkorslös kärlek! Så funkar det mellan oss Hondaägare och våra hondor! ;)
hmm,ja..o det finns ju som tur e alltid folk som hjälper till att putta igång,om ni får en liten "fnurra på tråden",du o hondan:rolleyes:
 

Thundercat

New member
Får man kärlek, och det får man fårn HONDA, så ger man också kärlek tillbaks! Inte för att man måste utan för att man vill sk. villkorslös kärlek! Så funkar det mellan oss Hondaägare och våra hondor! ;)

Man kan ju säga att dina Hondor har ett märkligt sätt att visa sin kärlek på:rolleyes:


:D
 

Avarage

New member
Bara jag slipper knuffa din Honda hela vägen är jag nöjd.:D

Den har bara stannat en enda gång på kurs/bana och det är när JAG stängt av den! Gissar att din fuskducce inte går en meter med avbrutna ventilskaft och sönderknackad kolv medan Hondan bara gick lite långsammare! Driftsäkra maskiner de där Hondamotorerna! :D

Håll också i åtanke att ett extra effektuttag var gjort på ca. +10% mot original och motorn/hojen är idag 13 år gammal. Vid det laget ligger din hoj i graven sedan länge! :p;)
 

Thundercat

New member
Vid det laget ligger hans hoj i graven sedan länge! :p;)

Det torde den ju isåfall redan göra iom att den har funnits lika länge som Hallansåsen. Förövrigt är det ju en riktig cykel (trots ålder) och kommer därför att klara alla utmaningar man ställer den inför. ;)
 
Last edited:

Lejonell

New member
22102008(002).jpg

Lite pill jag gjorde förra vintern.
så det finns hopp.
 

Avarage

New member
Det torde den ju isåfall redan göra iom att den har funnits lika länge som Hallansåsen. Förövrigt är det ju en riktig cykel (trots ålder) och kommer därför att klara alla utmaningar man ställer den inför. ;)

Kryp tillbaks i hålet du kom från och fortsätt piska dina undersåtar i stället för att sprida falska rykten om konstiga hojar med namn från musikens värld! Du är bara avundsjuk för du är långsammare än min gamla häck! Se så schas med dig annars bussar jag Holtner! :D;)
 

TKH

New member
På min R1:a
-----------
Byta motor - check
Bygga egen cuts med pkthållare - pågående
Byta instrumenteringen (samma milantal som nya motorn)
Byta undertail - väntar på den "nya" begagnade
Byta till orginalblinkers
Om jag får tag i en bakfälg så blir det pulverlackering på den och den fram,
nya däck och byta bromskivor o drev dessutom.

På min XJR
----------
Klar att tas i bruk, väntar bara på första vårteckena.
 

Thundercat

New member
Kryp tillbaks i hålet du kom från och fortsätt piska dina undersåtar i stället för att sprida falska rykten om konstiga hojar med namn från musikens värld! Du är bara avundsjuk för du är långsammare än min gamla häck! Se så schas med dig annars bussar jag Holtner! :D;)

Med tanke på ålder på farbror så har jag fortfarande ganska stora marginaler att lära mig bli lika snabb vid samma ålder som farbror har nu :p
När det gäller Holtner så utgör han inget hot längre, han går på Nutrilett-diet och skall sluta röka/snusa. Lyckas han så är det en färgglad pinne med humörsvängningar du bussar på mig och vem är rädd för en sådan :rolleyes:
 

Juh@

New member
Inför bandagar och kurser

Monterat y-link (ersätter katalysatorn), Akrapovic slipon och PC3. Ska lämna in på mappning då vägarna är körbara.

Fått hem en extra omgång fälgar som kan vara bra att ha.

Beställt krashkåpor

Kvar att göra: Lite pyssel med att montera och lackera kåpor
 

#46

New member
Med tanke på ålder på farbror så har jag fortfarande ganska stora marginaler att lära mig bli lika snabb vid samma ålder som farbror har nu :p
När det gäller Holtner så utgör han inget hot längre, han går på Nutrilett-diet och skall sluta röka/snusa. Lyckas han så är det en färgglad pinne med humörsvängningar du bussar på mig och vem är rädd för en sådan :rolleyes:

Hmmm?

Nu var det väl så att du Micke inte verkade så ung själv;) efter helgens TL-möte!!!
Ont både här och där efter lite aktiviteter:p

Per
 
Top