fattat rätt??? eller har lagen ändrats???

Galne Dansken

Administrator
Personal
Det är bra att Ni själva modererar tonen lite..., så det blir trevligt att vara på forumet.

Internet forums bör ju vara trevliga, roliga, konstruktiva och även med en slant god underhållning.
Jag har funderat på om vi sku moderatorna fritt fram att ge "Titler" till vissa frekventa skribenter - så det syns att pågällande Skribent tillhör en "underhållnings kategori" ;)

Inte alla har ett vald ett Nickname som jag har fått - fast jag har över tid blivit ganska tråkig (vilket till stort nog mera beror på att jag råkade bli anställd under resans gång..)

God fortsättning till alla..
 

Hojkul!

New member
Där har du ju själv konstaterat svaret. En förkrossande majoritet (däribland jag) anser att det är enbart trams med allt det här med att gå kurser till höger och vänster. Varför hålla på och öva cirkuskonster? Jag kan förflytta mig och hojen mellan A och B. Det räcker fullständigt för mig och de flesta andra.

Handen på hjärtat, håller ni på och övar på bana för att jaga decimetrar i bromssträcka med era bilar också?
Håller ni på att träna undanmanöver på bana årligen med bilen också?
Samvetsfrågor..... :lemon:

Givetvis kan man alltid bli bättre och skickligare på allting med flitig övning, men när det man kan räcker för det man anser sig behöva, så är det tveksamt att investera tid och pengar i övning, som i princip alltid i SMCs fall ligger på veckoslut, då jag har svårast att ta mig tiden, och dessutom oftast på sommarhalvåret, då jag ändå aldrig befinner mig i Sverige.

Skulle jag hamna i en situation som jag inte reder upp, ja då går det sannolikt åt helsefyr, det är inte konstigare än så. Den konsekvensen inser jag och den är jag beredd att ta, annars skulle jag aldrig sätta mig på hojen (eller bakom ratten för den delen)

Marie :)

DU tycker att det är trams, men de övriga 10508 kanske faktiskt valde att inte delta pga. någon annan anledning. Tidsbrist såsom barnkalas, arbete, annan aktivitet, kanske kostnadaspekten spelar in, ja det finns såklart hur många anledningar som helst.

Kan det möjligen vara så att vissa människor gillar att utöva "cirkuskonster" med sin MC? Jag vet inte.
Jag vet att jag själv tycker att det är otroligt roligt att köra motocross, vilket av en del anses som ett slags cirkuskonster! Och visst tusan är det roligt att kunna hantera min landsvägshoj på ett bra sätt, om det någon gång dyker upp ett hinder/incident när jag kör på allmänna vägar.

Jag kan också flytta mig själv och min hoj från punkt A till punkt B :) Kanske har jag roligare än du när jag gör det?!

Möjligen är du ett slags unikum; du har inte tid att köra MC på helgen (vilket troligen 99% av Sveriges motorcyklister har), och du befinner dig inte i Sverige under sommaren (vilket troligen 99% av alla Sveriges motorcyklister gör).

Och alla gillar inte att hamna i en situation man inte kan reda ut. Du gör det, fine with me, men inte alla.
 

wbr

New member
...varför inte öva trots att man har behörighet?...
Helt rätt. Tillhör de som "fick" A på köpet. Man måste själv inse sina begränsningar något så när och konstatera att det finns en del som kan vara bra att veta innan man sätter sig på en MC och bara drar iväg. Är man smart suger man åt sig goda råd från olika forum hehe. Men framförallt grund och KNIX-kurser ger massor av ahaa. Man kan trots sin behörigheten ta några lektioner på körskola, inte fel.
Fick i lumpen militärt körkort för det mesta, Centurion (stridsvagn) t.ex. utan någon nämnvärd utbildning. "Som mekaniker måste ni ju provköra", som befälet uttryckte det. Det var inte bara att ge järnet inte, man fick ta det lilla lugna (i början) och läsa på, fråga de som kunde bättre osv.
 
Last edited:
Top