Ja du Ezzo, sorgen slog till först när jag kommit hem från Kinnekulle igår. Antar att man gömde sorgen bakom jobbet med deltagarna under dagen Läste lite trådar och plötsligt säger min 10 åriga dotter: "Titta pappa gråter, det har jag aldrig sett." Då slog det mig hur mycket du betydde, när mina barn aldrig sett mig gråta förr.
Du lärde mig att utmana mina gränser, att hitta flytet och sluta tänka så förbannat mycket. Vi körde skoter som galningar i Orsa och föga förvånande gjordes det till en liten tävling. Kommer ihåg när vi var på krogen i Stockholm och även det blev en kväll fylld med berättelser till eftervärlden. Alla körningar som jag fick förmånen att köra med dig, kommer framförallt ihåg dagen med "tidningen".
Du hade åsikter och idéer, ibland kontroversiella men alltid med ett syfte att förbättra. Du var en genomtrevlig människa och ditt hjärta rymde nog alla människor.
Sist vi pratade så snackade vi om att faktiskt göra verklighet i att köra ett riktigt race tillsammans, på en riktig tävling. Du skulle även lära mig att komma under 1.10 på Åsen och att köra med handen på fel styrhalva. När jag kör min första tävling, lyckas komma under 1.10 och kan köra med fel hand skall jag tänka på dig. Jag hoppas du ser mig då och skrattar.
Du är så otroligt saknad och tankar går till Maria och dina närstående.
Vila i frid och kör snyggt på de nya banorna du har framför dig. Gissningsvis med underbara 25 grader i luften, 1 år gammal asfalt, lecakulor så långt man kan se och ett oändligt lager av nya däck.