Enduro - äventyrskörningar för motions skull

Cawwa

New member
@Janner ... måste ju fråga hur din FJR såg efteråt, speciellt längst ner på kåpan under kylaren? Annars kan jag tänka mig att det blir jobbigt med "slicks" på äventyrsvägarna ... eller?

J

Janner

Guest
Stenskott

@Janner ... måste ju fråga hur din FJR såg efteråt, speciellt längst ner på kåpan under kylaren? Annars kan jag tänka mig att det blir jobbigt med "slicks" på äventyrsvägarna ... eller?

:eek: Jag skrubbade av den rejält innan jag sålde den i somras och jag tyckte att färgen hållit förvånansvärt bra. Inga kala ytor eller nåt som såg fult ut. Killen som köpte den av mig fick både nerslitna fotpinnar och grussprut, men det var han medveten om :)

Ett av de halaste underlagen jag kört var en väg igenom en bokskog, det hade nyligen regnat och marken under var stenhård. Det var halt vill jag lova! :eek:

Den är på inga sätt optimal på småvägar, men jag har fått otrolig träning på att våga och lita på både mig själv och min cykel. När jag bytte till Multin kändes den lätt och smidig i jämförelse.

Nu blir det ett nytt spännande grusår, och banår, och touringår, och...

Så mycket som är kul!:D

Cawwa

New member
Så är nu inköpet gjort. Det blev en lite större motor, en DR650 SRE. Blir nog bra att pendla med till/från jobbet med lite avstickare ... :D
En SE hade varit bättre för ren skogskörning men det här tror jag blir en bra kompromiss och förhoppningsvis bra/rolig konditionsträning på köpet.
Nu är det bara hitta de roliga vägarna/ställena runt Göteborg ... :)

Hampe

Skriver massor!
Grattis!
En DR 650 bli alldeles utmärkt att börja med.

Långfredagsturen är given - åk till Biltema och handla upp dig på en gratis roadbookshållare för 199 spänn eller vad det är, så kan du välja mellan att åka i precis ditt egna tempo, eller hooka upp med någon som håller liknande fart och ha roligt åt era gemensamma felkörningar.

Andra grusäventyr under året brukar aviseras på www.adventureriders.se under "Lokala äventyr"

Ha det så roligt!

Hampe