Trots detta är de allra största skillnaderna ofjädrad och roterande vikt. Vikt i motorn på rörliga delar, och främst ofjädrad vikt i fälgar och gaffelben etc.
Mest effektiva trimmet idag är att köpa lätta fälgar (förutsatt att allt är vasst från start).
Att stoppa motorn i hjulen då faller lite av sig självt. Tyvärr!
Kul att diskutera med dig! Du ser bakåt och ser alla svårigheter medan jag ser framåt och möjligheter.
Släng dom konventionella bromsskivorna och bromsa med motorn som i det läget producerar el, ex.vis till kondensatorer. Perfekt vid stadskörning med rödljus och sånt. Om det absolut måste finnas en gammaldags broms så kan man väl ordna ett ok som nyper om drivkällan. Behöver m.a.o. inte bli så väldigt mycket mera ofjädrad vikt. I ramen finns då det som producerar och lagrar el.
Tanken är som Tulipanaros, lätt att säga men.... Asch, konstruktörerna ska ju ha nåt att göra också. Dom kanske skulle vara roade av lite nytänk istället för att hålla på och fila på det gamla som dom gjort i 100 år.