JHkillen
New member
Köpte min motorcykel i våras av en känd återförsäljare och när jag hämtade den så saknades serviceboken. Inga problem lovade försäljaren, den kommer, ska bara ringa till förra ägaren så kommer han in med den. Försäljaren garanterade att min nyköpta cykel var fullt servad med mera, det viste han..
Dum som jag var tog jag med hojen där ifrån och väntade på ett telefonsamtal om boken...
Inget samtal kom och jag åkte till butiken för att fråga vad som stod på.
Jo det var så att förra ägaren hade lite svårt att hitta boken men den va på G. Nu har hela sommaren gått och efter många telefonsamtal och turer till affären så har jag ej fått boken ännu. Nu har jag sagt åt ägaren att sista September ska jag ha boken annars får han tillbaka hojen.
Han vill att jag byter mot en annan men jag har ej hittat någon hos honom jag vill ha när jag var dit sist.
Om jag nu ej får boken sista September, vilket jag ej tror, har jag rätt att reklamera köpet pga ej levererad servicebok, är en 07 jag köpt så värde minskningen borde vara ganska stor utan bok?
Hur gör man om man ska reklamera ett köp?
Någon som kan tippsa hur man går tillväga så skulle det uppskattas.
/JH
Dum som jag var tog jag med hojen där ifrån och väntade på ett telefonsamtal om boken...
Inget samtal kom och jag åkte till butiken för att fråga vad som stod på.
Jo det var så att förra ägaren hade lite svårt att hitta boken men den va på G. Nu har hela sommaren gått och efter många telefonsamtal och turer till affären så har jag ej fått boken ännu. Nu har jag sagt åt ägaren att sista September ska jag ha boken annars får han tillbaka hojen.
Han vill att jag byter mot en annan men jag har ej hittat någon hos honom jag vill ha när jag var dit sist.
Om jag nu ej får boken sista September, vilket jag ej tror, har jag rätt att reklamera köpet pga ej levererad servicebok, är en 07 jag köpt så värde minskningen borde vara ganska stor utan bok?
Hur gör man om man ska reklamera ett köp?
Någon som kan tippsa hur man går tillväga så skulle det uppskattas.
/JH