Driftkostnader för BMW vs Honda?

MvM

New member
Rent spontant känns väl ST1100 mer jämförbar mer R1100RT? Men det kan ju finnas andra anledningar till jämförelsen.
 

Mimmi

New member
Hej!

Att jämföra pannorna med BMW R-modeller tycker jag är fel. De skall väl jämföras med BMW K11 LT resp K12 LT.

Det är ju fyrcylindriga maskiner med avsevärt högre effekt än särskilt R11 och R1150.

Jag har provat ST1100 men fann den sämre på alla punkter än K11LT.
Såväl utrustningsmässigt där jag upplevde STsom snålt utrustad, samt vad avser motorn, där jag tyckte ST saknade "klipp" och var könlös i karaktären i jämförelse med K11.

Det enda jag kom på som för vissa kan vara bättre på ST är att den är lägre att stiga på.
 

Bighoj

New member
Hej!

Att jämföra pannorna med BMW R-modeller tycker jag är fel. De skall väl jämföras med BMW K11 LT resp K12 LT.

Det är ju fyrcylindriga maskiner med avsevärt högre effekt än särskilt R11 och R1150.

Jag har provat ST1100 men fann den sämre på alla punkter än K11LT.
Såväl utrustningsmässigt där jag upplevde STsom snålt utrustad, samt vad avser motorn, där jag tyckte ST saknade "klipp" och var könlös i karaktären i jämförelse med K11.

Det enda jag kom på som för vissa kan vara bättre på ST är att den är lägre att stiga på.

Det är väl härligt med olika tycken och smak.Du kör BMW och jag kör HONDA så visst ska man försvara sitt märke och sin ögonsten.Utrustning har ju alltid varit BMW:s melodi.Jag håller inte med om att BMW är så överlägsen som du påstår.Du har en mycket mjukare gång i Hondans V4,du slipper jobbiga vibrationer,du slipper en växellåda som klonkar så man håller på att trilla av dynan,du har en mycket lågvarvigare motor i Hondan vilket gör lååångresan behagligare.Detta är bara en del vad jag snabbt kommer på och tycker Pannan är bättre på vs BMW.Sen är vi olika som mänskor så olika cyklar vänder sig till olika personer.
 
Top