För att till syvende och sist avsluta Dina funderingar kring laddningen bör Du mäta upp och verifiera vilken laddström Du har och batteriets kondition. Anslut multimeter (inställd på likström - spänning) till batteriets poler och mät följande:
1 - Spänning med nyckeln av
2 - Spänning med nyckeln påslagen
3 - Spänning när Du trycker på startknappen för att starta.
4 - Spänning med hojen igång och varvtalet på ca 3-4 kRPM
Då vet vi i alla fall att den delen fungerar som den ska.
Med all sannolikhet härstammar Ditt kvarvarande problem med bränslekranen till vacuum-styrningen (var det i alla fall på min f d RF900) eller att något membran inne i själva kranen kärvar. Däremot blir jag lite förvånad när jag tittar på
sprängskissen (Du hade en Bandit 600 -97), där det ser ut som om att det är två nivårör - ett för huvudläget och ett för reserven? Är det så det ser ut på Din hoj skruvar Du loss bränslekranen från tanken och blåser rent/rengör. Är det vacuum följer Du Hampes och Kawasakis råd - dubbelchecka slangarnas kondition och skick. Dessutom skulle jag utan minsta tvekan spraya lite 5-56 i anslutningen för vacuumslangen och suga/blåsa försiktigt, för att säkerställa att det fungerar som det ska.