Borlänge

Nea

New member
Hej vi tog oss hem hoppas alla andra har haft samma tur, såg på nyheterna att det blivit rövar väder uppåt.

Vill passa på att tacka för en mycket givande helg i Borlänge, trevligt på alla sätt och vis.

MVH Nea alias Reneé

Leif H..oj

New member
Västernorrlandsgänget kom till Sundsvall ca kl 20:00 och vi såg inte mycket snö, men det börjar blåsa hårt just nu. Stormen är längre ner mot Uppland och det blir inte trevligt i natt sägs det.

Det var en väldigt bra helg med mycket idéer som nu ska förverkligas.
Tack för att vi fick vara med!

@nderz

New member
Snökaos vid Upplandskusten

Då hade vi mindre tur med vädret.
Strax efter Sala mötte vi snövädret.
Inne i Uppsala rådde det mer eller mindre kaos med osäkra bilförare som försökte kryssa fram mellan snöslungor och plogbilar.
De sista 8 milen hem till Öregrund tog nästan 2 timmar med hastigheter mellan i stort sett stillastående och upp till max 70 km/h korta stunder. H***te vad det yrde över slätterna.
I morse när jag klev upp var det meterhöga drivor på tomten och rejäla vallar som plogbilarna skottat ihop. Tog 40 minuter att skotta loss mig efter att ha hängt bilen på underredet:mad:.
Bussarna var inställda i morse, gissa om barnen blev glada för att dom inte tog sig till skolan:)

Helgen var riktig bra, med intressanta ämnen på instruktörsutbildningen.
Framför allt Niklas genomgång av pedagogik, i och för sig inga nyheter då jag gått liknande kurser tidigare, men det här var den i särklast bästa. Han lyckades utan problem att hålla oss vakna trots en "visst" partande kvällen innan

Last edited:

Galne Dansken

Administrator
Personal
Tack till alla som var med i helgen.

Det är en underbar känsla att vara en del i denne organisation. Efter årsmötet och sedan helgen vart dom fortroende valde i distrikten, styrelse, reseguider, mf., och alla nya instruktörer deltog, känns det extra bra;

• Att se och höra att vi alla är överens om vad vi ska göra
  • Den strategiska riktning är vi överens om
  • Flera viktiga änndringar i tankesättet om hur vi stärker SMC kommer fram
  • Vi har en super positiv anda, med mängder av konstruktiva ideer
Tack till Er alla

Pärallan

Member
Hej och tack för i helgen.
Kul att ni i söder också får lite snö för här har det då inte varit något oväder.:)

Maria Nordqvist

Super Moderator
Visst var det en kul och givande helg. Stora saker kommer att hända....Sedan funderar jag över om vi ska skapa SMC Dans? Jag har skinnflådda fötter efter en härlig lördag kväll. Att så många SMC-are är fenomenalt bra på styrdans & bugg, det ger extra krydda åt en kurshelg!

vibblehoas

Moderator
Gotland

Vi från Gotland hade inga större problem med att ta oss hem. Det enda var när vi skulle landa på Visby, då det kändes som om vi satt i en hoppgunga.:)
Men idag har det varit stora problem här på Gotland. (Tur att man inte skulle jobba).
Även jag får passa på och tacka för en mycket trevlig helg, även om oxå mina fötter tog lite stryk under lördagskvällen.

Last edited:

Jåke

New member
....Att så många SMC-are är fenomenalt bra på styrdans & bugg, det ger extra krydda åt en kurshelg!
Passa dig Maria, nu tänkte jag svara nåt styggt på det där ;)

Kul att ha nåt på hemmaplan för en gångs skull, typiskt att man då inte längre är inblandad. När det ändå var på krypavstånd :D

Sukiyaki

New member
Tack för en trevlig, rolig och givande helg! Nu är det bara att hoppas på en vit säsong så att den gröna säsongen kommer fortare!:)

Mr_Hayabusa

Moderator
Jag ställer upp som lärare.

Visst var det en kul och givande helg. Stora saker kommer att hända....Sedan funderar jag över om vi ska skapa SMC Dans? Jag har skinnflådda fötter efter en härlig lördag kväll. Att så många SMC-are är fenomenalt bra på styrdans & bugg, det ger extra krydda åt en kurshelg!

Hej , jo jag kan ställa upp som danslärare ;-)

Blev med förvånad & glad över att det fanns så många dansanta
från SMC ...

Petra

Super Moderator
Jag håller med alla om att det var en mycket rolig och givande kurshelg.

Hej , jo jag kan ställa upp som danslärare ;-)

Blev med förvånad & glad över att det fanns så många dansanta
från SMC ...

Jag gick steg 1 i helgen så jag vill boka mig på steg 2. :D

KJECOP

New member
Nu när det finns en Borlängetråd så vill jag också tacka för en kul, bra och givande helg :)

Tack alla som fixat ihop detta!

Nu är ju inte jag den som behärskar dansens ädla konst, men jag hade trevligt ändå med mycket prat vid "ringside" :)

Nu är det bara att se fram emot våren och bara vägar. Men innan dess så kanske ses vi på Hoj-X 2009...

New member
Passa dig Maria, nu tänkte jag svara nåt styggt på det där ;)

Kul att ha nåt på hemmaplan för en gångs skull, typiskt att man då inte längre är inblandad. När det ändå var på krypavstånd :D

Roligt att ni tog ända till Galaxen och hälsade på:)

New member

Skinnflådda fötter efter bara några timmars dans:p Då borde du hänga på en Dansmara med 7-8 timmars nonstopdans:cool:här i Hudik eller uppe i Ö-vik! Och då gärna 2 dagar i följd!;)

Nä tack för en trevlig helg alla! Tyvärr så fick man slita sig mellan alla trevliga mäniskor som man inte träffat på flera månader och den härliga styrdansen!

Ser fram emot att det blir på Galaxen som alla vi sveriges instruktörer kommer att ha upptaktsträff den 13-15 mars!?:D

Mvh Per

Tummen

New member
Hej allihopa som var i Borlänge!

Jag ställer mig till skaran som vill tacka för en mycket givande och kul helg.
(Mjukglassen var ett plus :D)

Niklasinorr

New member
Instämmer! När man inte ens "nickar" till i lektionsalen, då är det bra, mycket bra.

PS. Ett speciellt pris till Nicklas som vann första pris!
Du får PROVSITTA en BMW! DS:

Jag tackar för inbjudan Bosse, problemet är ju att jag då också måste skaffa mig ett helskägg samt ett gäng orangea koner som jag kan köra runt?:D