BMW F650GS eller Bandit?

Hoke

New member
Jag har provkört samtliga i första inlägget(tom ägt några) och måste nog säga att du får skaffa dig egen uppfattning om dem genom att testa dem. Bara du har facit för vad du vill ha sas:)
Data om hojar i alla ära, men det speglar inte alltid hur de upplevs att köra;)

För mig föll valet till slut också på en Versys efter att ha haft en Bandit 1200 innan.
Versysen tycker jag är roligare, smidigare och förvånandsvärt bra på långfärd(bästa jag haft faktiskt, då jag inte får några direkta krämpor av den / 185 lång).
Att den är liten och lätt och har kommit ner till 0.37l/milen vid långköra gör ju inte saken sämre heller.

Jag provkörde DL650:in innan jag köpte Versysen också, men den tyckte jag var mycket tråkigare. DL1000:n hade jag nog kunnat tänka mig, men den är inte alls lika smidig som Versysen och kostade mer.

Jag funderar dock på att byta till ett lite sportigare segment nu och i så fall sälja till ett pris som precis klarar sig i ditt intevall... :)

Gurra72

New member
Hmmm...har fastnat för V-strom DL650 nu...och även SV650:n. Men jag läste att SV650:n väger bara 169kg. Inte mycket att hålla sig i när det blir sidodrag från en lastbil väl? Risk för wobbling?! Nån som vet/har en? Är 180cm o väger typ 85kg..är den för liten för mig?

Vi har en SV650N i garaget. Väldigt rolig motorcykel. Den låga vikten bidrar en stor del plus en fin v-twin. Har aldrig råkat ut för nånting i närheten till wobbling. Ska du ha för längre etapper ska du ha en SV650S med kåpa och ev. skaffa en bättre sadel. För kortare dagsturer går det ju utan kåpa.
Ska du ha en ganska enkel men otroligt prisvärd och rolig MC bör du prova en SV650. Är 180cm själv och den är inte för liten. Normalstorlek för en mellanklass hoj.

Den blå nakna SV650N -04 är till salu ;)