Hoke
New member
Jag har provkört samtliga i första inlägget(tom ägt några) och måste nog säga att du får skaffa dig egen uppfattning om dem genom att testa dem. Bara du har facit för vad du vill ha sas
Data om hojar i alla ära, men det speglar inte alltid hur de upplevs att köra
För mig föll valet till slut också på en Versys efter att ha haft en Bandit 1200 innan.
Versysen tycker jag är roligare, smidigare och förvånandsvärt bra på långfärd(bästa jag haft faktiskt, då jag inte får några direkta krämpor av den / 185 lång).
Att den är liten och lätt och har kommit ner till 0.37l/milen vid långköra gör ju inte saken sämre heller.
Jag provkörde DL650:in innan jag köpte Versysen också, men den tyckte jag var mycket tråkigare. DL1000:n hade jag nog kunnat tänka mig, men den är inte alls lika smidig som Versysen och kostade mer.
Jag funderar dock på att byta till ett lite sportigare segment nu och i så fall sälja till ett pris som precis klarar sig i ditt intevall...
Data om hojar i alla ära, men det speglar inte alltid hur de upplevs att köra
För mig föll valet till slut också på en Versys efter att ha haft en Bandit 1200 innan.
Versysen tycker jag är roligare, smidigare och förvånandsvärt bra på långfärd(bästa jag haft faktiskt, då jag inte får några direkta krämpor av den / 185 lång).
Att den är liten och lätt och har kommit ner till 0.37l/milen vid långköra gör ju inte saken sämre heller.
Jag provkörde DL650:in innan jag köpte Versysen också, men den tyckte jag var mycket tråkigare. DL1000:n hade jag nog kunnat tänka mig, men den är inte alls lika smidig som Versysen och kostade mer.
Jag funderar dock på att byta till ett lite sportigare segment nu och i så fall sälja till ett pris som precis klarar sig i ditt intevall...