Bakgrundsbild till SMC-medlemskort sökes

JBG

New member
Ja,men det är ju "gynstolar" så långt ögat når på den bilden....Nån måtta får det väl vara!!

I detta långa tåg av hojar är det kanske flest krompråmar, men det är också många touringlok, grussprättar, sporthojar och motardmoppar med.

(Jag kan utan problem saxa in lite andra typer av hojar på bilden från samma tillfälle om så önskas).

För övrigt så får jag tacka alla för era röster!
 

jan-olovj

New member
Nej,det var jan-olovj.En f.d.sporthojare,tror jag.

Nej jag är inte Hugo, men den du berättade om nickepumpen för.
Ett tipps hur man får en bra blandning på olika hojar är att ta en bild vid ett mcrally som någon av landets klubbar ordnar kanhända den 5/5 då Röde Orm och Hermans heningar anordnar Gökrallyt.
Jan-Olov
 
Last edited:

Emo

Moderator
Bild

Jag röstar på Mikekops bild. En bild med en härlig slingrande väg, en hoj som är skapligt neutral och vackert väder. Kan det bli bättre?
 
Last edited:

benkar

New member
Hur går det Swedie? Vad slutar det med, bild med vag glidarkortege eller en bild med vagt knäskrap, är ju vansinnigt nyfiken, eller är det bara/bäst vänta tills man har SMC medl.kortet i handen? :D

/B
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Hur går det Swedie? Vad slutar det med, bild med vag glidarkortege eller en bild med vagt knäskrap, är ju vansinnigt nyfiken, eller är det bara/bäst vänta tills man har SMC medl.kortet i handen? :D

/B


Detta är en jobbig process - kortet ska representwra alla typor av smc medlem - är önskad. Inte för mycket av den ena och inte för mycket av det andra..

Vi har fått in några olika förslag, båda från medlem, byrå och bank.. Ett större demokrati av ovanstående har alla synepunkter..

MC Folket hade förra veckan bookad in några olika hojer för att ta bilden till kortet - men, sen kom det mycket snö..

Bara att vänte och se... (Va jag har hört var Benkars bild jättebra - men, för sportig...)
 

benkar

New member
Detta är en jobbig process - kortet ska representwra alla typor av smc medlem - är önskad. Inte för mycket av den ena och inte för mycket av det andra..

Vi har fått in några olika förslag, båda från medlem, byrå och bank.. Ett större demokrati av ovanstående har alla synepunkter..

MC Folket hade förra veckan bookad in några olika hojer för att ta bilden till kortet - men, sen kom det mycket snö..

Bara att vänte och se... (Va jag har hört var Benkars bild jättebra - men, för sportig...)

SMC har en sådan enorm bredd av medlemmar som kör så många olika typer av hojar, så, för att undvika "gnäll" på hur medl.kortet är utformat, välj antingen ett totalt neutralt motiv i form av SMC-loggan, eller rada helt enkelt upp ALLA typer av hojar på en å samma bild, men det kan ju bli lite trångt... :D

Edit/ Är väl bättre att vi får ett relativt neutralt medl.kort, än inget kort alls, jag har överlevt med det tidigare relativt enkla medl.kortet, och tycker att motivet på ett medl.kort inte får bli källa till splittring/vilda diskussioner inom organisationen, viktigare saker finns med all säkerhet på dagordningen.

/B
 
Last edited:

Gnask

New member
Detta är en jobbig process - kortet ska representwra alla typor av smc medlem - är önskad. Inte för mycket av den ena och inte för mycket av det andra..

Vi har fått in några olika förslag, båda från medlem, byrå och bank.. Ett större demokrati av ovanstående har alla synepunkter..

MC Folket hade förra veckan bookad in några olika hojer för att ta bilden till kortet - men, sen kom det mycket snö..

Bara att vänte och se... (Va jag har hört var Benkars bild jättebra - men, för sportig...)

Mitt förslag är att ta en närbild i skymmningsljus på sliten asfalt som går över i grus.

Vilken bank ör det som smc sammarbetar med?

/Göran
 

TM*

New member
Ist för att utesluta vissa motiv/bildtyper kanske ni kan ta med så många som möjligt. Mao en burnande Elektra Glide på bakhjulet utrustad med packväskor, där föraren dessutom skrapar valfritt knä (0uTLaW, Touring, Sport & Bus på en & samma gång). Föraren kan ju dessutom ha ett GoreTex-ställ med fransar & puckar.Fila på den ni...;)

Annars tycker jag att Mikekop:s förslag var det snyggaste och Benkars på en tight andraplacerig. Alternativet att bara ha en bild på ett riktigt fint vägparti (kurvigt & kuperat + svensk sommar) utan någon mc tilltalar också (tänker på Benkars bilder från frågesportstrådarna på sh.com). Alla som genuint gillar motorcykelåkning (och inte bara attributen/attityden kring motoprcyklar) uppskattar en kurvig & fin väg oavsett typ av mc.
 

steFAN

New member
Varför då???? En liten lätt omkörning med en sporthoj!!!!
Dom kan vara rätt brutala att hanskas med ibland...
Killen kanske inte är fr skåne å fått övat i 50mil redan.....
 

xyx

New member
Fick precis 2007 års kort - och jag kan ju inte påstå att motivet blev särskilt "hojneutralt". :p
Fotpinne horisontellt en meter framför sadeln rakt i förgrunden.

Nåja, personligen bryr jag mig inte det minsta, men med tanke på diskussionen ovan och kritiken mot t.ex. benkars bild finner jag det lite lustigt.
 

Marie

Banned
Fick precis 2007 års kort - och jag kan ju inte påstå att motivet blev särskilt "hojneutralt". :p
Fotpinne horisontellt en meter framför sadeln rakt i förgrunden.


Ja jag kan inte begripa varför hoj numera skall vara lika med en sån där tvåhjulig gynekologstol....
 

Hasse

New member
empatisk förmåga

Ja jag kan inte begripa varför hoj numera skall vara lika med en sån där tvåhjulig gynekologstol....

Nämen vadaå då !
I demokratisk anda så får vi väl även om det bär emot ändå medge att de flesta hojar är glidare!

Min tolkning är att de som åker bakåtlutat visar i ett omedvetet uttryck att de stödjer kvinnorna i deras kamp för jämlikhet mellan könen.
:eek:
 

Moje_VS1400

Member
Yep, och lite nostalgitripp finns del väl oxå i det...
Hur hade det sett ut om Peter Fonda och Dennis Hopper suttit som grodan boll på en "riskokare" :D

Gamla gubbar och damer på Customs vet vad jag skriver om (jag är en :p )
 
Last edited:

Marie

Banned
Yep, och lite nostalgitripp finns del väl oxå i det...
Hur hade det sett ut om Peter Fonda och Dennis Hopper suttit som grodan boll på en "riskokare" :D

Gamla gubbar och damer på Customs vet vad jag skriver om (jag är en :p )

Det där med Peter Fonda och Dennis Hopper säger mig inte någonting. Jag känner inte herrarna ifråga.

Annars får jag väl nog också anses ha nått den mognare halvan av livet - i alla fall inbillar jag mig inte att jag kommer att köra hoj så mycket mer än 40 år till;) Jag förstår bara inte hur man håller balansen på en såndär tvåhjulig gynstol. Det känns livsfarligt bara att tänka sig att ha fötterna framåt.....
 

Olsson

New member
Jag förstår bara inte hur man håller balansen på en såndär tvåhjulig gynstol. Det känns livsfarligt bara att tänka sig att ha fötterna framåt.....

Håller med.

Den här killen har löst problemet genom att ha två hjul där bak. Ganska smart!
 

Moje_VS1400

Member
Det där med Peter Fonda och Dennis Hopper säger mig inte någonting. Jag känner inte herrarna ifråga.

Annars får jag väl nog också anses ha nått den mognare halvan av livet - i alla fall inbillar jag mig inte att jag kommer att köra hoj så mycket mer än 40 år till;) Jag förstår bara inte hur man håller balansen på en såndär tvåhjulig gynstol. Det känns livsfarligt bara att tänka sig att ha fötterna framåt.....

Herrarna i fråga gjorde en film i slutet av 60-talet som blev (och är kult) -Easy Rider

Balans -prova, du har ju 40 år på dig ;) ...jag har kört bägge typerna och det är ingen större skillnad på balansmöjligheter. Det jag märkte av var att man fick ändra lite på "tramp-tryck-förankrings"-tekniken när man skulle initiera en precisionssväng via motstyrning i fart.
 
Top