Bakgrundsbild till SMC-medlemskort sökes

Marie

Banned
Herrarna i fråga gjorde en film i slutet av 60-talet som blev (och är kult) -Easy Rider

Balans -prova, du har ju 40 år på dig ;) ...jag har kört bägge typerna och det är ingen större skillnad på balansmöjligheter. Det jag märkte av var att man fick ändra lite på "tramp-tryck-förankrings"-tekniken när man skulle initiera en precisionssväng via motstyrning i fart.

Den filmen har jag aldrig hört talas om tidigare!????
Ja jag får väl när hojhandlarna börjar släppa ut kunder på provkörning igen åka och be att få provköra en gynstol då, så att jag har egen erfarenhet att hänvisa till i argumenteringen. :D Finns det förresten gynstolar med riktig motor (alltså inte ynkligt tvåcylindriga eländen) ?
 

jan-olovj

New member
Att åka mc med en Vtvin tycker jag är det enda rätta, med ett lågt varvtal känna hur maskinen arbetar under baken få de rätta vibrationerna. Detta är en stor del av känslan med att åka hoj. För mig vore det helt fel att ligga på 8till 10000 rpm, vill inte ens att prova. Jag anser att det inte är möjligt att kalla en rak fyra för glidare vilket man kan se ibland på begagnat anonserna.
Jan-Olov
 

steFAN

New member
Min V-tvinn varvas till 11,000 toppar 270 km/h 130 hkr osv....Och det är ingen glidare..... Kolla webmasterns nya tävlingshoj!! Det är en riktig tvinn det!!!
 

Marie

Banned
Att åka mc med en Vtvin tycker jag är det enda rätta, med ett lågt varvtal känna hur maskinen arbetar under baken få de rätta vibrationerna. Detta är en stor del av känslan med att åka hoj. För mig vore det helt fel att ligga på 8till 10000 rpm, vill inte ens att prova. Jag anser att det inte är möjligt att kalla en rak fyra för glidare vilket man kan se ibland på begagnat anonserna.
Jan-Olov


Smaken är som tur är olika. Själv kan jag aldrig i världen tänka mig en enstånka eller en tvåa. De motorerna ger sig till känna genom skakningar och andra hyss. Nej, för mig skall en motor bara märkas genom det nyttoarbete den uträttar. Det ideala vore en gasturbin eller en Wankel, men i brist på sådant ligger en sexa bra till, helst en rak sexa för de är naturligt väl utbalanserade. Av rena utrymmesskäl får man dock på en hoj vanligen nöja sig med en radfyra, men det är definitivt det lägsta cylinderantal jag kan acceptera. Japsen, men även BMW är jätteduktiga på att bygga radfyror som går härligt mjukt som en symaskin.
 

benkar

New member
Att åka mc med en Vtvin tycker jag är det enda rätta, med ett lågt varvtal känna hur maskinen arbetar under baken få de rätta vibrationerna. Detta är en stor del av känslan med att åka hoj. För mig vore det helt fel att ligga på 8till 10000 rpm, vill inte ens att prova. Jag anser att det inte är möjligt att kalla en rak fyra för glidare vilket man kan se ibland på begagnat anonserna.
Jan-Olov

Jupp, V-twin är det enda rätta, så länge det är en V-twin med 90-graders vinkel mellan cylindrarna :D

Underbar känsla att "tuffa" fram på 5.000 varv i 130 km/h på Slingerbulten och se tussilagorna i vägkanten fladdra förbi :cool:

/B
 

VFunRider

New member
[FONT=Arial, Helvetica]Tja, det sökes hjälp att hitta en passande bild till SMCs medlemskort som kommer vara i form av ett vanligt bankkort, eller licens (banåkning), sjukhusbricka osv. Det som sökes är en bild som är både sporthoj, touring och slöåka med cruisers i ett. En skön MC-känsla i bilden helt enkelt. Svårt att finna något som passa de flesta.[/FONT]

[FONT=Arial, Helvetica]Ska innehålla:[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica]Blåaktig färg som i SMCs nya profil[/FONT]

[FONT=Arial, Helvetica]Ska Inte innehålla:[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica]Inga wheeliebilder[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica]Inga burnouts[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica]Inga knäskrapsbilder[/FONT]

[FONT=Arial, Helvetica]Det som är viktigt är oxå att bilden i sig inte är upphovsrättskyddad.[/FONT]

[FONT=Arial, Helvetica]Hjälp uppskattas.[/FONT]

Jag föreslår den här bilden :)
 

Da Fris

New member
Nja, det ser ju ut som det är en MC-polis som ligger två. Skulle vara livrädd med det kortet på fickan.... :p

Men annars är det en trevlig bild, något liknande till 2008 års kort blir bra.
 

Hoke

New member
I detta långa tåg av hojar är det kanske flest krompråmar, men det är också många touringlok, grussprättar, sporthojar och motardmoppar med.
(Jag kan utan problem saxa in lite andra typer av hojar på bilden från samma tillfälle om så önskas).


Då vill jag se lite grussprättarhojar -så saxa gärna in några då det inte är något problem:D
 
Last edited:
Top