Bästa tv-serien?

klabbarpan

New member
I modern tid

Den bästa serien i modern tid har dessvärre rullat i sitt sista avsnitt. Sopranos såklart! Men jag gillar inte slutet, kändes som att det slutade mitt i på något sätt. Poängen med det är väl att lämna öppet för en uppföljare i form en film kan man tänka sig.
 

Ducatista

New member
Jag har fått en förkärlek till engelska serier typ Tillbaka till Aidensfield, Doc Martin och The Bill.

Charmiga och smått naiva som kontrast till amerikanska sex- och exposionstörstande serier.
 

Tyrannosaurus

New member
Jodå, jag minns Månbas Alpha och hur man satt å gnagda på naglarna.
När var det det gick ? Mitten 70-talet eller nå sånt va?

Nån kanal, kommer inte ihåg vilken, körde det för några år sedan.
Då tyckte jag att det var så j***la dåligt. Nästan så jag skämdes för att tyckt att Månbas A. var det bästa som fanns när jag va liten.
Någon som minns Rymdpatrullen med Kapten Omega?
Jag kommer ihåg att dom hade basen under havet och slogs mot alla möjliga rymdmonster.

Var inte speciellt gammal då, måste ha varit på 60-talet. Men jag kommer ändå ihåg den som den första Sci-fi serien. Skulle man se den idag så skulle man nog garva läppen av sig.
Har inte den blekaste vad den hette på originalspråk.
 

Bänkad o Klar

New member
Såg en hel del avsnitt på "Helgonet" när den kom in i svensk tv (och tyckte, som sagt, att den var väldigt bra) I dagsläget går gamla serier på någon av kanalerna, bl. "Helgonet" (The Saint) och jisses vad dåligt det i ett nu-perspektiv :eek: :eek: Tack o lov finns det en hel del annat som faktiskt fortfarande håller :p
 

Leif H..oj

New member
Ja...Lödder var vi väl nästan påtvingade. Vid den tiden var det väl bara en såpa-serie per säsong...men nån kanske minns bättre hur många tv-kanaler vi hade vid denna Lödder-tiden.

Jag minns bäst alla djupa avsnitt av Twin Peaks...spänning och knepiga människogestaltningar.

Idag undrar jag om det kommer nåt mer LOST? Kommer Lost att bli för evigt ihågkommet?
 

-ah

New member
Ja...Lödder var vi väl nästan påtvingade. Vid den tiden var det väl bara en såpa-serie per säsong...men nån kanske minns bättre hur många tv-kanaler vi hade vid denna Lödder-tiden.

Jag minns bäst alla djupa avsnitt av Twin Peaks...spänning och knepiga människogestaltningar.

Idag undrar jag om det kommer nåt mer LOST? Kommer Lost att bli för evigt ihågkommet?

Ja, tacka vet jag den tiden när inte 95% av all sändningstid togs i anspråk av hjärndöda amerikanska serier. Numera har jag dock lärt mig precis när och hur avstängningsknappen kan användas.

Twin Peaks - yes!

Ytterligare några (gamla) höjdare som jag minns att ha bänkat mig framför TVn för att följa;

Berlin Alexanderplatz
Heimat (Del 1 & 2. 3:an som sändes för 2-3 år sedan blev väl pretentiös)
Riket
Mördarens spår
Krönikan
Dårfinkar&Dönickar
Ebba och Didrik (..visst kan även SVT. Åtminstone Barn&Ungdom....)
I, Claudius

- och se'n är det tomt.... :rolleyes:
 
Top