Bästa tv-serien?

Emo

Moderator
Katarina?
...var det inte Karl-Oskars Kristina i Utvandrarna som sa att hon icke tyar mer....? och så dog hon, tänkandes på en svensk äppelsort från småland.

Jag har för mig att det var Raskens Ida som sa "jag tyar icke mera".... När Raskens gick så satt man som klistrad!
 

Mimmi

New member
Sent svar...

Mjasså? Vad är det för serie? Berätta mer!

Hej!

Jag ser att Du redan fått svar på Din fråga, så jag behöver inte orda mer i detta.
Kullamannnen ser jag minst en gång/år.Jag spelade in den på VHS vid en reprisering redan på sjuttiotalet, och nu har jag den på DVD. Ett spännande tidsdokument!
Jag är ju i samma ålder som de äldre barnen i filmen, och alla minnen från barndomen kommer så starkt tillbaka. Det är t.om så att jag var mycket i de trakterna och på de platserna under barndomen...
 

Miie

New member
Ingen som ser på Grey´s Anatomy? Och gör ni inte det så får ni allt se ett avsnitt åtminstone.. Den serien är riktigt bra. Sedan gillar jag även CSI (Las Vegas)

/Miie
 

HonkyTonkMan

New member
För att svara på frågan i trådrubriken: Fleksnes fataliteter. Om det ska vara nåt som sänds för närvarande så platsar även Våra värsta år.
 
Jag får rysningar bara jag tänker på Staffan Westerbergs hemska röst!

Har alltid gillat Westerberg. Känner mig inte särskilt förstörd heller men antagligen betyder det att jag är värre än genomsnittet och bara inte förstår bättre. Men jag har ändå alltid gillat Westerberg.
Petrus
 

Lone Wolf

New member
Two & a half men och Friends

CSI-serierna är väldigt bra men inget man ser om och om igen.
Two and a half men därimot kan man se hur mycket som helst av, men blandar det med några avsnitt Friends (Vänner) så klarar man sig året om.
 

Katarina

Helt okej
Katarina?
...var det inte Karl-Oskars Kristina i Utvandrarna som sa att hon icke tyar mer....? och så dog hon, tänkandes på en svensk äppelsort från småland.

Förlåt, hade visst glömt bort tråden ett tag! :eek:
Som nån annan svarade så är det Raskens Ida som sa ”Jag tyar icke mer”.
Tänkandes på en äppelsort från Småland känns igen, men visst var det väl Raskens? Tog hon inte med sig några kärnor? Eller var det Utvandrarna ändå…?
 

@nderz

New member
Ytterligare en flashback:
Vem minns Månbas Alpha?
http://www.youtube.com/watch?v=8DF9nDJZrdA

JAG VILL SE MÅNBAS ALPHA IGEN !!!
(uppmaning till TV4 Gold)

Jodå, jag minns Månbas Alpha och hur man satt å gnagda på naglarna.
När var det det gick ? Mitten 70-talet eller nå sånt va?

Nån kanal, kommer inte ihåg vilken, körde det för några år sedan.
Då tyckte jag att det var så j***la dåligt. Nästan så jag skämdes för att tyckt att Månbas A. var det bästa som fanns när jag va liten.
 

@nderz

New member
Bra idag:
24 alla säsonger, även om andra var bäst.
Prison Break


Kommer ni inte ihåg Dallas och Falcon Crest, i å för sig så platsar dom inte på någon toplista, snarare bottenlista. På den tiden så fanns det ju inte så mycket att välja på. Tur att utvecklingen gått framåt...
 

Cobra

New member
Utvandrarna

Förlåt, hade visst glömt bort tråden ett tag! :eek:
Som nån annan svarade så är det Raskens Ida som sa ”Jag tyar icke mer”.
Tänkandes på en äppelsort från Småland känns igen, men visst var det väl Raskens? Tog hon inte med sig några kärnor? Eller var det Utvandrarna ändå…?

De är inga tvivel om att det är i utvandrarna som de välkända orden "Jag tyar icke mer" yttrades av Kristina.

Raskens Ida har väl aldrig uttalat dem.

// Cobra
 

Ducatista

New member
McLeods döttrar och CSI är två serier som jag helst inte vill missa.
En till som bänkar sig framför tv: på söndagseftermiddagarna :)

Jodå, jag minns Månbas Alpha och hur man satt å gnagda på naglarna.
När var det det gick ? Mitten 70-talet eller nå sånt va?

Nån kanal, kommer inte ihåg vilken, körde det för några år sedan.
Då tyckte jag att det var så j***la dåligt. Nästan så jag skämdes för att tyckt att Månbas A. var det bästa som fanns när jag va liten.
Dessvärre är det nog så att man blir besviken när man ser gamla filmer/serier. Såg Big Truble in Little China i gårkväll och mindes den som en toppenfilm. Gav upp ca 15 min in i filmen.

Vore dock roligt om någon ville göra ny version av Månbas Alpha. Den blir säkert sevärd :)
 

Marie

Banned
Kommer ni inte ihåg Dallas och Falcon Crest, i å för sig så platsar dom inte på någon toplista, snarare bottenlista. På den tiden så fanns det ju inte så mycket att välja på. Tur att utvecklingen gått framåt...

Jag håller fortfarande "Dallas" ganska högt. Och nog var han helt uuuunderbaaar, den där J R Ewing...... (men mesproppen till brorsa, Bobby, var ju enbart tvålfager....)
 
Top