Bästa tv-serien?

Ducatista

New member
Rubriken är väl tillräckligt tydlig?
Vilken tv-serie tycker Du är bäst?
(Gammal eller pågående spelar ingen roll)
Serien med flest röster vinner inget mer än äran...
 
Seinfeld är bra och kanske en vinnare. Vil ändå nominera Hill street blues - eller spanarna på Hill street, som den hette på svenska. En klar favorit!
Petrus
 
Last edited:

Nea

New member
Den bästa i mitt tycke...

Den allra bästa som gått är ju CSI....men dessför innan tycker jag den bästa va Macahan

tänk man va kär i Luke...hihi:)

Eller va säger ni om den serien??

Nea
 

Mathias

Active member
åhhhh, där är så många.
MacGyver, Fifth gear, Kamelonten, Top gear, Alla CSI, Bones, MASH.

Nä, jag kan inte välja en, tyvärr.
 

Kortstubina

New member
Bästa Svenska serien: Finns det någon bra? ska väl vara nån av såperna i början då...typ Goda Granar :)
Bästa nu tida serierna är klart CSI och Navy CIS och House
Gamla serier så är det Kojak och Knight Rider och inte att förglöma Familjen Macahan.
 

Emo

Moderator
Den allra bästa som gått är ju CSI....men dessför innan tycker jag den bästa va Macahan

tänk man va kär i Luke...hihi:)

Eller va säger ni om den serien??

Nea

Typ alla var kär i Luke men jag tyckte nog att Uncle Zeb var coolast, åsså var jag lite förtjust i Josh....

Glömmer aldrig Aunt Molly när hon säger "Mr Peeeeeesley" när de hade den där vidriga karln boende hos sig... :)
 

Emo

Moderator
När det gäller svenska serier så minns jag att jag gillade "kattguldet" när jag var liten...

Svenska Hjärtan var ju en höjdare... Torsten och Elisabet... ha ha ha ha, och vad hette han nu... som klippte ryamattan med gräsklipparen...

Annars är väl följande på min topplista, och det andas åttiotal så det bara ryker:
Familjen Macahan
Nord och Syd
Falcon Crest
 

Katarina

Helt okej
För att fylla på lite till: som barn tittade jag på Den vita stenen och Kattguldet liksom Pojken med guldbyxorna, såna byxor skulle man ha. :)
Minns också Raskens som för övrigt visas just nu på nån SVT-kanal (SVT 24?). Här minns jag hennes mening ”Jag tyar icke mer” och när han frös sönder fötterna mitt i vintern under en lång gångtur.
Av de utländska serierna så är det också förutom Desperata hemmafruar även CSI, House, Amerikanska Choppers på Discovery Channel, Top Gear där de nu senast gjorde en oförglömlig husvagnssemester ihop, har väl aldrig skrattat så gott som under just det programmet (visades på Kanal 9 härom kvällen). :D
 

Kent@

New member
Kullamannen och Kråkguldet...sen kommer jag ihåg första avsnittet av High Chaparall som jag tycker borde ha en plats på listan.
 

Kent@

New member
Katarina?
...var det inte Karl-Oskars Kristina i Utvandrarna som sa att hon icke tyar mer....? och så dog hon, tänkandes på en svensk äppelsort från småland.
 
Top