Anmälan Knutstorp

Blåflagg

New member
Jobbar du med den här typen av teknik?

Om du gör det: då vet du hur svårt och dyrt det är att last-testa en webapp utan att ha en speglad miljö av produktionsmiljön och du borde ställa upp som frivillig att hjälpa till med testningen.

Om du inte gör det:...

Nu är detta en tjänst som SMC Skåne betalar för. Då kan man kräva att det funkar när det gäller. Hade det varit "syrrans lillebror" som knappat MySQL eller liknande på hobbybasis hade det varit en annan sak:rolleyes:. Och ja, jag har deltagit i utveckling av system som testare:cool:
 

Swedie

Administrator
Personal
Nu är detta en tjänst som SMC Skåne betalar för. Då kan man kräva att det funkar när det gäller. Hade det varit "syrrans lillebror" som knappat MySQL eller liknande på hobbybasis hade det varit en annan sak:rolleyes:. Och ja, jag har deltagit i utveckling av system som testare:cool:
Det är inte programmeringen i sig det är fel på just nu... det är något i Microsoft Server som tjallar...

Sedan det som knappas är PHP och som arbetar mot MySQL både SQL som databaser. Därtill webservicar.

Men problemet ligger inte på programmeringsnivå, utan att tjänsterna i sig som "driver" PHP har lagt av utan att säga varför.
 

Duck

New member
Kommer det att läggas upp en ny dag o tid som gäller för anmälan ?
Eller blir det till att sitta o testa hela kvällen o natten?
 

Swedie

Administrator
Personal
Men varför händer det när skånes dagar släpps??
Är vi så heta så datorerna och programmen inte pallar ;)
När skåningarna loggar på så går hela internet ner :D skojjar

Försöker så gott jag kan lösa detta själv tills jag får någon typ av Microsoft server-expert på tråden antingen ikväll eller imorgon.
 

Swedie

Administrator
Personal
Kommer det att läggas upp en ny dag o tid som gäller för anmälan ?
Eller blir det till att sitta o testa hela kvällen o natten?
Det går online så snart jag lyckats få det online... men jag kan inte se att jag ska lyckas hitta vad som är felet (inte mitt område liksom). Jag försöker just nu logga in på servern men även den processen är som helt lamslagen... så det är antingen ett hårdvarufel som visar sig eller... ja något annat. Bah!!! Jag är minst lika arg som alla deltagare.
 

Hofman

New member
Alla insatser uppskattas! Jubba på!
Dock, ny starttid är ingen dum idé - det är inte mycket kvar av F5. Och det är lite... monotont att sitta och trycka gång efter varannan. Vill hellre putsa bågen i garaget. Eller nåt. Typ. :p Det är väl inte orättvist på något sätt?
 

Monica

New member
Det går online så snart jag lyckats få det online... men jag kan inte se att jag ska lyckas hitta vad som är felet (inte mitt område liksom). Jag försöker just nu logga in på servern men även den processen är som helt lamslagen... så det är antingen ett hårdvarufel som visar sig eller... ja något annat. Bah!!! Jag är minst lika arg som alla deltagare.

Inte vara arg...inte bra för blodcirkulationen ;)

Sätt en ny tid och datum för anmälan istället. För på det här sättet så blir det inte rättvist. Platserna försvinner snabbt och många som inte kan sitta här hela natta och klicka lär bli utan.....
Mina twocents...
 

vemsom

New member
Hoppas nu bara efterfrågan och utbudet går väl ihop så inte alla platser tar slut på fem minuter så fort servern är uppe igen.

Alla borde få chans att gå dessa kurser!
 

Swedie

Administrator
Personal
Jag håller med. Jag ska se till att sätta ut en ny tid istället så inte se som klickar mest på F5 vid rätt tidpunkt är de som får platserna.
 

vemsom

New member
Jag håller med. Jag ska se till att sätta ut en ny tid istället så inte se som klickar mest på F5 vid rätt tidpunkt är de som får platserna.


Hände detta i fjor också? Och en ny tid för anmälan.. Borde bli samma grej igen?

Om platserna räckte till alla/merparten som ville gå så borde det int ebli samma anstormning. Fast platserna räcker kanske? Jag har aldrig försökt anmäla mig förr.
 

Duck

New member
Hände detta i fjor också? Och en ny tid för anmälan.. Borde bli samma grej igen?

Om platserna räckte till alla/merparten som ville gå så borde det int ebli samma anstormning. Fast platserna räcker kanske? Jag har aldrig försökt anmäla mig förr.

I fjor så sattes ingen ny tid men då kunde man logga in på en annan väg som las ut på forumet en liten stund efter att folk hittat in till bokningen
Platserna till dom första kurserna är dom som går allra snabbast
 

Swedie

Administrator
Personal
Jag har lyckats lösa detta nu så jag kan återlansera kursanmälan på webben. Jag behöver dock byta adress, så den adress ni tidigare surfat in på kommer tas bort.

Jag publicerar imorgon kl12 (om ingen säger emot?) allting på nytt med en NY adress för alla att besöka.
 

Duck

New member
Jag har lyckats lösa detta nu så jag kan återlansera kursanmälan på webben. Jag behöver dock byta adress, så den adress ni tidigare surfat in på kommer tas bort.

Jag publicerar imorgon kl12 (om ingen säger emot?) allting på nytt med en NY adress för alla att besöka.

Bättre att ta det kl 17.00 så man har ngn möjlihget att boka
Inte alla som har tillgång till internet på jobb och det var väl meningen med att ha en lanseringstid på eftermiddagen
 

Mallan

New member
Jag har lyckats lösa detta nu så jag kan återlansera kursanmälan på webben. Jag behöver dock byta adress, så den adress ni tidigare surfat in på kommer tas bort.

Jag publicerar imorgon kl12 (om ingen säger emot?) allting på nytt med en NY adress för alla att besöka.

I klartext? Anmälan kommer att öppnas i morgon kl 12:00. Har jag fattat det hela rätt??
 
Top