Anmälan Knutstorp

Vad har hänt med servern , har den kraschat? När man skall gå in på anmälan till kurser/school är den inte tillgänglig. För många som går in?:confused:
 

Duck

New member
Det verkar som servern rasat hoppas där sitter ngn o försöker få igång den igen
Riktigt dåligt av riks att det blir bekymer att anmäla sig i år igen
Trodde att dom lärt sig från ifjor
 

Harmon Rabb

New member
Jag var inloggad och klar för att boka när sidan kraschade. Verkar som om man blir tvungen att efteranmäla sig i år. Har inte möjlighet att sitta och vänta och platserna lär väl gått åt om sidan öppnat innan jag går in och tittar igen i kväll.

Gjorde precis ett sista försök och felmeddelande kommer upp.
 

Fnurre

New member
Efter missödet i fjol sa de att det gjort uppdateringar så att problemet inte skulle uppstå igen. Kan konstatera att intresset vida överstiger uppdateringarnas kapacitet. Men det är j-t irriterande
 

Monica

New member
jösses

först kör man som en idiot för att komma hem i god tid. Sen startar man upp dator och loggar in på sidan i god tid. Sen kraschar skiten :eek:

Vad glad man blir! Och nu sitter man här som en fågelholk och vågar inte gå nånstans utan datorn och klick ... nähä....klick....nähä :mad:
 

Gunnar Nydren

New member
men alltså ...

Jag vet att vi är många som ska in på en gång men det borde ju inte vara någon överaskning för SMC , ELLER HUR ???
Måste vara så här vartenda år ?
 

ulf

New member
Favorit i repris

Kurssystemet nere!
Vi har oturligt nog stött på ett problem precis i samband med lansering av SMC skånes kurser. Ingen kommer just nu åt kurssystemet medan vi väntar på lösningen på en teknikalitet. Vi hoppas på att få detta löst under kvällen, annars imorgon. Vi ursäktar å djupaste att du inte kan komma in och anmäla dig.

Som vanligt ;)
 

Duck

New member
Vad ska man säga
Har dom inte testkört sidan efter uppdateringen med ett större antal användare i år heller
 

lime

Skriver inte
Vad ska man säga
Har dom inte testkört sidan efter uppdateringen med ett större antal användare i år heller

Jobbar du med den här typen av teknik?

Om du gör det: då vet du hur svårt och dyrt det är att last-testa en webapp utan att ha en speglad miljö av produktionsmiljön och du borde ställa upp som frivillig att hjälpa till med testningen.

Om du inte gör det:...
 
Om man skapar ett system som inte klarar belastningen varför skall man fortsätta använda det? Antingen fixa till det eller byt till ett som klarar av problemet.
 

Duck

New member
Jobbar du med den här typen av teknik?

Om du gör det: då vet du hur svårt och dyrt det är att last-testa en webapp utan att ha en speglad miljö av produktionsmiljön och du borde ställa upp som frivillig att hjälpa till med testningen.

Om du inte gör det:...


Hadde gärna ställt upp o provloggat om jag fått frågan
Vilket säkert många skulle gjort
Finns ett par stora forum som man kunde ställt frågan i
samt satt en datum och tid
 

Duck

New member
O sen kan vi se det med andra ögon också
När SMC-Skåne hadde en eget bokningssystem så fungerade det alldeles gallant
Ja det kunde gå lite trögt men man kunde i alla fall anmäla sig på utsatt tid
 

Swedie

Administrator
Personal
Detta fel som är just nu har inget med egentlig "belastning" att göra... det är ett fel som uppstår som inte syns i loggar. Det går bara toksegt...

Försöker söka folk som "kan" Windows Server 2003 med IIS som kör PHP modul.

Det är när PHP ska arbeta med MySQL / ODBC-koppling som det verkar skita sig hårt.
 

Swedie

Administrator
Personal
Om någon här är Windows Server expert, HÖR AV ER!

Lokalt på min dator funkar allt perfekt... men inte i "produktionsmiljön" ...
 
Top