Jag hade en liknande upplevelse med en ny Vespa 300 jag köpte för ett par år sedan, se min signatur för ordningen

Men den var i alla fall inne tre gånger totalt, kanske under en månad varje gång, och sista gången sa jag till dem att jag ville lämna tillbaka skiten, vilket de givetvis sa nej till. Jag orkade TYVÄRR aldrig hålla på med ARN och det. Ärligt talat var det egentligen inte SÅ illa eftersom jag under verkstadsperioderna fick låna en likadan Vespa 300 som jag kunde pendla med osv, hade jag inte fått det hade jag nog inte varit lika passiv i situationen. Däremot, när jag väl fick tillbaka den ville jag bara kräkas på den eftersom den hade blivit en symbol av misär och elände haha. Så jag bytte ut den ganska snart efteråt för att bli av med den dåliga energin.
Fast jag måste säga. Det värsta var inte att det var fel på den, jag menar det är ju trots allt bara en masspropducerad hög med bultar och skruvar och det mesta man köper numera kan man ju vänta sig ska gå sönder när som helst i all fall. Nej det värsta var hur DOM (ska inte namnge dem, med det handlar om en av de större väletablerade mc-handlarna i stockholmsområdet) in i det längsta försökte skylla ifrån sig en massa "nej men det DÄR är heeelt normalt för den här modellen", och "nej vi hörde inte aaalls att det där ljudet när vi testkörde den, vad meenar du" osv osv. In i det sista, och hade jag inte varit mer ihärdig hade felen inte blivit åtgärdade alls för dom vill bara bli av med en. Det är en sak att skiten pajar, det är ju som sagt ganska väntat att det sker - men när handlaren försöker ducka för sitt ansvar att laga varan så kan jag tycka att det går för långt.