Årsmötet 2007

Mårdis

New member
Takvandringen testad!

Hej alla hugade årsmötesdeltagare!
Vill bara berätta att jag testade takvandringen här i Sundsvall i helgen.
Man kan ju inte sälja en vara man inte kan något om, eller hur?
Hur som helst var vandringen en härlig och annorlunda upplevelse som jag varmt rekomenderar att ni testar. Ni får en spännande guidening genom Sundsvalls storhetstid, träexportepoken. Har man bara ett uns intresse i svensk historia så gillar man denna historielektion. Guiden är otroligt duktig!:)

Under hela turen är man säkrad till en wire, som via rep och spännen sitter fast på en helkroppssele som varje deltagare måste ha på sig tillsammans med hjälm. Säkerheten är på topp!
Själva vandingen sker på räfflade takbryggor, så det är inte vidare svårt.
Kort sagt är det här ett kul och annorlunda sätt att lära sig mer om Sundsvall som ni inte bör missa. Kolla in bilderna så får ni en uppfattning om vad det går ut på. Kom bara ihåg att det hela sker utomhus i november. Man ställer bara in för allt för kraftig blåst, så tänk på att ta med kläder efter väder!
Har ni frågor kring detta arrangemang så hör av er.
Mårdis

Mårdis

New member
Dags att ra ur tummen.....

...och anmäla sig till årsmötet i Sundsvall :)

Nu är vi inne i den sista veckan då man kan anmäla sig till 2007 årsmöte.
Anmälningarna börjar trilla in i allt högre takt, så se till att anmäla dig du med!
Vi i arrangörsteamet utlovar en förstklassig tillställning och en härlig helg bland massa glada motorcyklister. Hur kan någon vilja missa det? :confused:

Gör nu det enda rätta, ta Cloet.... näe, det där vart fel :p
Skynda istället att anmäla dig och dina vänner till höstens MC-händelse.

Vi ses 8-11 november i Sundsvall :D

Mathias

Active member
...och anmäla sig till årsmötet i Sundsvall :)

Nu är vi inne i den sista veckan då man kan anmäla sig till 2007 årsmöte.
Anmälningarna börjar trilla in i allt högre takt, så se till att anmäla dig du med!
Vi i arrangörsteamet utlovar en förstklassig tillställning och en härlig helg bland massa glada motorcyklister. Hur kan någon vilja missa det? :confused:

Gör nu det enda rätta, ta Cloet.... näe, det där vart fel :p
Skynda istället att anmäla dig och dina vänner till höstens MC-händelse.

Vi ses 8-11 november i Sundsvall :D
Skåne kommer. ;) Två pers från oss, minst.

Marie

Banned
Strålande, ni kommer inte bli besvikna.
Men du Mathias, bor det verkligen inte fler än två motorcyklister i Skåne? :confused:
Se till att ragga med några fler. Du vet vad engelsmännen säger.
"The more the merrier" :)

Njaaaa, själv är jag så förb-t frusen av mig...... Vi är nog ganska många skåningar som aldrig kan tänka oss att bege oss norr om Gränna under perioden september-maj. (och helst inte norr om Markaryd november-april)

st1300

New member
Hej Mårdis
Vi är ett 15 tal som kommer från Dalarna. Har hyrt en buss för att locka deltagare men intresset verkar dåligt. Trodde med det otroliga priset på boende och mat att det skulle vara lätt att fylla en buss, men det verkar att jag får ta en buss för 20 pers i stället. Lite synd tycker jag för det brukar vara trevliga tillställningar på årsmötena.

Mårdis

New member
Ge inte upp än!

Hej Mårdis
Vi är ett 15 tal som kommer från Dalarna. Har hyrt en buss för att locka deltagare men intresset verkar dåligt. Trodde med det otroliga priset på boende och mat att det skulle vara lätt att fylla en buss, men det verkar att jag får ta en buss för 20 pers i stället. Lite synd tycker jag för det brukar vara trevliga tillställningar på årsmötena.

Hej!
Låter som en kul resa ni kan få upp i en egen partybuss :)
Kolla med Gävleborg om de har folk som vill åka med er buss på vägen upp?
Antar att ni kör vägen över Edsbyn, Alfta, Bollnäs och Hudik?
Längs den sträckan borde det gå att fylla bussen, eller vad tror du?
Kontakta som sagt Gävleborgs styrelse och hör dig för om de kan hjälpa dig med kontakter.
Kul att ni blir så många från Dalarna :)
Varmt välkommna till Sundsvall

Kwesen

New member
Liten men tapper

Det kommer även en liten men tapper skara från "stället där alla vill vara"....:cool:
Vi åker bara bort för att kunna få åka hem igen....:D

Kungen

New member
Jag sitter i en lite konstig sits och måste göra ett val..
åka till Thailand eller på årsmötet..

Om jag åker till årsmötet har jag blivit av med min flickvänn och träffat nya underbara vänner.
Åker jag till Thailand. har jag kvar min flickvänn och får inte vara med att påverka SMC genom att göra min röst hörd..

Hmmmm......

Jag singlar slant om detta..
Krone = Årsmötet
Klave= Thailand

Klirr.. det blev Klave folkens.. jag är ledsen.. det blir Thailand.

Marie

Banned

Om jag åker till årsmötet har jag blivit av med min flickvänn och träffat nya underbara vänner.
Åker jag till Thailand. har jag kvar min flickvänn och får inte vara med att påverka SMC genom att göra min röst hörd..

Hmmmm......

Krone = Årsmötet
Klave= Thailand

Det kan väl inte ha varit något svårt val? :confused: ;)

morsan

New member

Hmmmm......

Krone = Årsmötet
Klave= Thailand

Ha det riktigt bra!

stahson

Member

Hmmmm......

Krone = Årsmötet
Klave= Thailand

Ja det var ju oväntat :eek: .

Niklasinorr

New member

Hmmmm......

Krone = Årsmötet
Klave= Thailand

Eftersom jag känner Torstein så kan det där inte varit ett lätt val!!!

Mathias

Active member
Har en liten fråga till er i norr (Sundsvall i detta fallet).

Aktiviteterna, kan man anmäla sig på plats om man vill följa med på någon tur när man är i Sundsvall, eller det är bara föranmälan?

Vad finns det annars att göra där uppe?

Vet ni om det finns nätverk på hotellet?

Kommer säkert fler frågor senare.

Mårdis

New member

Aktiviteterna, kan man anmäla sig på plats om man vill följa med på någon tur när man är i Sundsvall, eller det är bara föranmälan?

Hej igen Mathias!

Tyvärr är det förhandsbokning som gäller, men om du talar om vilken aktivitet som du var nyfiken på så ska jag undersöka om det går att göra efteranmälningar. OBS! Jag lovar INTE något nu.

För övrigt finns det inomhus Go-Cart, Laserhall, shopping, och ett bra krogliv mm. Kolla gärna på hotellets hemsida under Evenemang & Aktiviteter.
Tyvärr finns det dåligt med MC-aktiviteter i november. Ytterligare en orsak till att komma till årsmötet och se till att rösta om stadgeändringarna så att fler distrikt slipper arrangera årsmöte i denna tråkiga månad :(
Se länkar nedan.
http://www.gokartcenter.se/
http://www.sundsvallturism.com/se_gora.asp
http://www.sodraberget.se/

Återkom gärna om det finns fler frågor

Nu ses vi snart! Kul va? :D

Mårdis

New member
Hagelbössa eller.....?

Det kommer även en liten men tapper skara från "stället där alla vill vara"....:cool:
Vi åker bara bort för att kunna få åka hem igen....:D

Hej Kwesen!

Vilken tur att när du väljer att åka bort "från stället där alla vill vara", att du åker till Sundsvall. Stället där alla är! :)

Nu bjuder jag snart dig på en öl i baren, det du!:cool:

Mårdis

New member
Nätverk på hotellet

Hej igen!

Förlåt att jag missade denna fråga när jag svarade på dina andra frågor.
Nu har jag hur som helst kollat upp med hotellet om uppkopplingsmöjlighet.
De har ett modernt fibernätverk på hela hotellet som är kostnadsfritt för alla gäster. Tyvärr visste inte personen jag talade med något om hastigheten.
Jag hoppas att detta svar gör dig nöjd.
Vi ses om en vecka :)

Mathias

Active member
Oja, då kan man delge de i söder vad som händer.

Någonting är bättre än ingenting. ;)