Är eldrivna hojar framtiden?

swischmc

New member
Jag ser med spänning fram emot framtiden. Blir det elhoj, eller hoj med annan drivning? Eller kanske något helt annat?? Visst tar ett förändrat beteende tid, men till slut har alla bytt. Om 50 år kanske alla åker i tysta 3-hjulingar som är totalt krocksäkra och styrs från satellit... :eek: Eller så har inget hänt och vi lever fortfarande i tron att oljan aldrig kommer att ta slut. :)

Vem vet? Nyfiken är jag i alla fall!! Blir det el-hoj så kommer jag att köra en sådan. Att den är tyst ser jag som en fördel.
 

#46

New member
Det är väldigt olika beroende på vad stamäldste bestämt. En hel del kolonier har traktor med järnhjul. Anledningen till järnhjulen är att man tror bestämt på att med däck och luft i dem, så har man inte kontakt med jorden. En hel del kolonier har de flesta moderniteter, men väljer att leva i sitt eget "samhälle".

Jag skulle inte ha nåt emot en elhoj om den har kapacitet och ger känslan, fast jag skulle sakna ljudet. Man kan kanske spela in ljudet och köra det i cdn när man kör :D


Det där med inspelat ljud är inte så tokigt som det låter!!:)
Lotus har tagit fram en ljudanläggning till Toyotas Prius som man monterar under huven. Den är på 300 watt och där kan du lägga in vilket motorljud du vill eller vad nu vill låta som!? Anledningen är säkerhetsskäl, många fotgängare blir idag påkörda av elbilar i stan nämligen. Tänk dig själv att vara blind och försöka korsa en gata??:cool:

Per
 

påK-en

New member
Det där med inspelat ljud är inte så tokigt som det låter!!:)
Lotus har tagit fram en ljudanläggning till Toyotas Prius som man monterar under huven. Den är på 300 watt och där kan du lägga in vilket motorljud du vill eller vad nu vill låta som!? Anledningen är säkerhetsskäl, många fotgängare blir idag påkörda av elbilar i stan nämligen. Tänk dig själv att vara blind och försöka korsa en gata??:cool:

Per

Märker själv av det där med (bristen av) ljud när jag cyklar till och från jobbet. Parkförvaltningens elfordon bara dyker upp, hörs inte, dom borde ha en koskälla eller nåt. Det kan vara skönt med tystnad men det kan också vara en fara.:confused:
Däremot skulle eldrivna mc kunna bidra till mer möjligheter att lättare kunna köra på bana i och med att man inte behöver ta hänsyn till att störa omgivniningen. Med rätt karaktär på elstyrningen så tror jag att körupplevelsen blir bra.:)
 
Top