Är det omodernt att hälsa?

Hampe

Skriver massor!
Aldrig omodernt att diskutera, i vart fall... :)

Hejas det som förr? I år?




Hampe
Detta inlägg var en del i projektet "lyfta från botten för att sätta sprutt på forumet"
 

Paerhc

New member
Jag brukar också heja på motorcyklister som jag möter, förutom på motorväg med en massa filer emellan.
 

Pricken

New member
Jag hälsar alltid och gärna på ett överdrivet sätt. Tycker det ger en trevlig känsla av samröre och gemenskap.
 

Cyborg

New member
Jag tycker att det är omodernt att hälsa med handen så jag brukar ta andra hojars registreringsnummer, så tar jag fram ägaruppgifter och skickar ett hej via SMS istället ;)
 

Bansaie

New member
Jag brukar också heja på motorcyklister som jag möter, förutom på motorväg med en massa filer emellan.
Idag på morgonen på väg till jobbet var det en på glidare som hejade till mig på motorvägen med en massa filer emellan, så jag hejade tillbaka. Antar att det inte var du Paerhc. :p
 

Ove 60+

Active member
Jag tycker att det är omodernt att hälsa med handen så jag brukar ta andra hojars registreringsnummer, så tar jag fram ägaruppgifter och skickar ett hej via SMS istället ;)

:confused: JA det finns alltid sätt att krångla till det. Hoppas att vi aldrig möts för jag blir skitirriterad när det piper i fickan medan jag kör, om det inte finns en mycket god anledning.
 

mbj

New member
Efter 8 år på maxi-scooter där endast andra scooterförare hälsade är jag nu med i gemenskapen igen efter att ha bytt till en större äventyrare. Det kändes lite ovant att bli hejad på av alla mc förare. Däremot har scootrarna slutat hälsa.
 

Paerhc

New member
Idag på morgonen på väg till jobbet var det en på glidare som hejade till mig på motorvägen med en massa filer emellan, så jag hejade tillbaka. Antar att det inte var du Paerhc. :p

Nej, det var inte jag, Bansaie! :) Jag brukar ha fullt upp med turbulensen på motorväg så mina händer är placerade på styret! Det är väldigt vad det blir turbulens på en Honda Transalp förresten! Fast det är kanske bara jag som upplever det så... Jag har ingen ruta modell högre fram på MC:n.
 

wbr

New member
Visst ser jag ibland sådana som inte hejar, men jag tolkar det som osäkra/färska hojåkare. Själv hejar jag på alla, ja tom enstaka större moppe åker med ibland. Enda undantagen då trafiken bör ha hela min uppmärksamhet, mycket trafik, fulla rondeller eller på motorväg med mycket trafik, då kan jag låta bli att studera mötande hojar. Heja är trevligt, en typ av grupptillhörighet. En seglare hejar oftast på andra seglare, men inte gärna på motorbåtsfolk. Grupptillhörighet. Att splittra upp det i olika fabrikat tycker jag inte om, alla är vi hojåkare, nästa år kanske jag åker ett annat fabrikat.
 
Top