janric
New member
Läst men inte förstått
Eller i vart fall inte ändrat uppfattning. Om vare sig bilprovningens eller annan offentlig verksamhets privatisering.
Att en offentlig verksamhetsutövare är liten eller verksamheten är liten motiverar inte , som jag ser det, att den skall bli privat. Då är ju utrymmet för konkurrens begränsat.
Dina avslutande frågor får du ha obesvarade.
Jag har precis skrivit konkreta exempel som du citerar på varför privatisering och just låta privata aktörer utföra hela eller delar av besiktningar. Läs dem igen Bemöt dem gärna.
(Vill du ha mer utförligt och föra vetenskapliga / forskningsfrontsdiskussioner om offentligt/privat/ konkurrens/privatiseringar / effektivitet och resultat så har jag inga problem med det. Finns bra forum för det. Förslagsvis där jag arbetat senaste åren och forskare/professorer har just dessa frågor och områden som heltidsarbete. Fast då vill jag, trots statligt, ha betalt för det precis som du i ditt arbete.)
Jag försöker bemöta dina stensäkra "argument" för de är dina personliga och då använder jag dig som personligt exempel.
Du ger ingen fakta bakom utan bara så är det att allt privat är skit och offentliga monopolverksamheterna är paradiset på jorden.
Så om du för fram annat än dig som garant av dina egna påståenden så går det lättare att bemöta i diskussion / debatt / argument om sakfrågorna.
Du kritiserar Hund och vill ha hans argument och vad han får dem från men du kör själv med slogans/ideologi utan underbyggnad mer än du vet att så är det och det vet du. Vi ska lita på det bara du vet bäst. Det om något framstår som ovettigt. Åtminstone för oss som är vana vid annat är politiskt snömosargumenterande och inte läser Expressen och Aftonbladets nyhetslöp som sanningar.
DU, Janric, äger läkemedelsaktier som tjänar på svininfluensan och aktier företag som troligen gör stora förluster eller tom går i konkurs om många blir sjuka i den. Ja eller nej?
Ditt jobb är säkert oavsett hur influensan slår? Bara vara hemma å softa och sedan åter till arbetet? Ja eller nej?
Är inte Sverige för litet för små pyttemyndigheter såsom Bilprovning och din egen myndighet? Arbetar du för att ni ska bli en stor EU-myndighet så ni blir effektivare?
Eller i vart fall inte ändrat uppfattning. Om vare sig bilprovningens eller annan offentlig verksamhets privatisering.
Att en offentlig verksamhetsutövare är liten eller verksamheten är liten motiverar inte , som jag ser det, att den skall bli privat. Då är ju utrymmet för konkurrens begränsat.
Dina avslutande frågor får du ha obesvarade.