Skoghallskille
New member
Måste få ställa en stilla undran, för kanske är det jag som missat något...
, nämligen om det blivit omodernt att hälsa när vi motorcyklister möts längs vägarna...??
Orsaken att jag undrar är att jag åkte en tur på dryga 40 mil idag i Värmland och Dalsland, och det var nog högst 2 mc-förare av 10 som hälsade tillbaka.
Nu sticker jag väl ut hakan, men av egen erfarenhet har jag tidigare märkt att vissa typer av "tuffa" HD-åkare (utan att nämna klubbtillhörigheter) inte tycker det är coolt att hälsa (och GoldWing-förare som inte hittar hälsningsknappen

), men att vi med japanare och svenssons-glidare brukar hälsa. Men har mer och mer noterat under denna säsong att allt fler inte hälsar längre.
Kanske det är jag som missat något och blivit gammaldags som hälsar

Skämt åtsido, vad anser ni? Ska man hälsa, eller är det jag som är för gammalmodig?
Orsaken att jag undrar är att jag åkte en tur på dryga 40 mil idag i Värmland och Dalsland, och det var nog högst 2 mc-förare av 10 som hälsade tillbaka.
Nu sticker jag väl ut hakan, men av egen erfarenhet har jag tidigare märkt att vissa typer av "tuffa" HD-åkare (utan att nämna klubbtillhörigheter) inte tycker det är coolt att hälsa (och GoldWing-förare som inte hittar hälsningsknappen
Kanske det är jag som missat något och blivit gammaldags som hälsar
Skämt åtsido, vad anser ni? Ska man hälsa, eller är det jag som är för gammalmodig?