Värdelöst vetande

Olak

New member
Skottår inträffar vart fjärde år, undantag är sekelskifte. Ytterligare ett undantag är att det infaller vid milleniumskifte.
 

Marie

Banned
Skottår inträffar vart fjärde år, undantag är sekelskifte. Ytterligare ett undantag är att det infaller vid milleniumskifte.
Fel -fel - fel!
Skottår inträffar vart fjärde år, frånsett sekelskiften. Det inträffar dock vart fjärde sekelskiftesår. Nästa gång år 2400.
 

Olak

New member
Fel -fel - fel!
Skottår inträffar vart fjärde år, frånsett sekelskiften. Det inträffar dock vart fjärde sekelskiftesår. Nästa gång år 2400.
Nä! nästa gång om ca en och en halv månad. :tummenupp
Okej jag förstår vad du menar, jag hade fel där men å andra sidan behöver vi ju inte bry oss, vi lär väl knappast uppleva fler sekelskiften. Men rätt ska va rätt, tack för att du rättade mig.
Mvh Ola
 

Ove 60+

Active member
Nä! nästa gång om ca en och en halv månad. :tummenupp
Okej jag förstår vad du menar, jag hade fel där men å andra sidan behöver vi ju inte bry oss, vi lär väl knappast uppleva fler sekelskiften. Men rätt ska va rätt, tack för att du rättade mig.
Mvh Ola

:tummenupp Bra att veta så man kan ställa om almanackan.
 

Ove 60+

Active member
Kanske inte så värdelöst men ändå:

Reaktionsförmågan är en förmåga som utvecklas ganska sent. Man når toppen på kurvan någon gång mellan 30 och 40 års ålder sen sjunker det sakta igen. När man är 60 är man nästan lika seg i reflexerna som en 20-åring.

Detta är anledningen till att målvakterna ofta är äldre än de övriga i laget. ;)
 

Paerhc

New member
Processorn i en VIC 20 fanns många år senare som en krets för tangentbordet i en Amiga 500.
 

Bighoj

New member
Vart nionde år kan man vända på sitt födelseår men det händer bara en själv en gång i livet.Ex-du är född 1954 och fyller 45 år 1999.Är du född 1963 så fyller du 36 år 1999.Och är du född 1972 så fyller du således 27 år 1999.
Detta är helt kasst vetande om man nu vet det.
 

TheGungner

Member
Jag har köpt en födelsedagspresent till mig själv och kämpar stenhårt för att glömma av vad jag köpt så det blir en överraskning på födelsedagen. Fast om jag glömmer av det kanske jag även glömmer bort vart jag lagt den .....
hela livet är fyllt med svåra utmaningar (men det visste ni redan och på så sätt blir det värdelöst vetande)
 

iceaway

New member
Elefanters fötter består av stora fettklumpar, därför har dom lätt för att gå i väldigt svår terräng då fötterna enkelt anpassar sig efter underlaget.
 

Bernt L

New member
Att hanen hos vandrande pinnar inte kan para sig när dennes huvud är fast vid kroppen.
Honan tar initiativet till sex genom att slita loss hannens huvud.
 

Ove 60+

Active member
Att hanen hos vandrande pinnar inte kan para sig när dennes huvud är fast vid kroppen.
Honan tar initiativet till sex genom att slita loss hannens huvud.

:confused: Det har väl hänt att även en och annan mänsklig hanne tappat huvudet och att detta lett till parning? :wink:
 

Jari69

New member
"6204 rs" är industribenämningen på bakhjulslagren, vad gäller Suzuki V-strom...

Kostar dessutom bara en tredjedel mot orginallager och då får man SKF-lager hos firmor som är specialicerade på kullager... :p
 

Ove 60+

Active member
"6204 rs" är industribenämningen på bakhjulslagren, vad gäller Suzuki V-strom...

Kostar dessutom bara en tredjedel mot orginallager och då får man SKF-lager hos firmor som är specialicerade på kullager... :p

:tummenupp OBS! Detta inlägg borde hamnat i tråd kallad värdefullt vetande! Det finns alltså standarddimensioner av framföralllt lager som passar, har högre kvalité och lägre pris än vad som finns i reservdelskatalogerna bara man letar lite och vet vad man ska ha. :tummenupp
 
Top