Värdelöst vetande

Dalom

New member
Två gånger om året är dagarna lika långa på hela jorden.
Höst- resp vårdag-jämningen
 

Mimmi

New member
Hej!

Masonit, egentligen Masonite, har sitt namn efter uppfinnaren William H Mason.

Om släktskap föreligger med Perry Mason är mig obekant.:)
 

Seth

New member
Hur många vet att den avbildade bensinpumpen på bränslemätaren och på vilken sida handtaget sitter på den visar vart tanklocket sitter
 

zuzzuki

New member
Hur många vet att den avbildade bensinpumpen på bränslemätaren och på vilken sida handtaget sitter på den visar vart tanklocket sitter

Visste inte det men de tackar jag för om man kör andras bil så slipper man snurra runt på stationerna hädanefter ;);)
 

zuzzuki

New member
1 kille i min flickväns gamla klass kunde faktiskt slicka sig på armbågen.

Det verkar vara ännu färre som känner till att det i 90% av tanktillfällen är skitsamma vilken sida på bilen som tanklocket sitter då slangarna räcker runt/över bilen med god marginal.

Eget bidrag: Saab 92 är fortfarande världens mest aerodynamiska bil, se: lägst luftmotstånd. (läste jag någonstans)

Förövrigt har jag också ett C64 i originalkartong med en jäkla massa tillbehör å ca 50 originalspel :)

oki..men jag vill inte dra slangen över bilen...........
 

Mimmi

New member
Hur många vet att den avbildade bensinpumpen på bränslemätaren och på vilken sida handtaget sitter på den visar vart tanklocket sitter

Hej!

Låter bra, men stämmer tyvärr inte alltid. :-(

Jag kontrollerade just på min förra bil, Nissan Micra. Mätaren har handtaget på höger sida, men tanklocket sitter till vänster.
 

990 Adventure

New member
världens starkaste

Hej!

Låter bra, men stämmer tyvärr inte alltid. :-(

Jag kontrollerade just på min förra bil, Nissan Micra. Mätaren har handtaget på höger sida, men tanklocket sitter till vänster.
Nissan är inte direkt kända för att vara moderna,kommer om några år.;)

Världens starkaste Dieselmotor är på 108000 hp och är en tvåtaktsmotor
 

TheGungner

Member
En giraffe kan inte cykla för den har ingen tumme till ringklockan......


(Ok, ovan kanske inte "världelöst VETANDE", men det är iaf en världelös bedömning och uppfattning av mig)
 
Last edited:

Seth

New member
Hej!

Låter bra, men stämmer tyvärr inte alltid. :-(

Jag kontrollerade just på min förra bil, Nissan Micra. Mätaren har handtaget på höger sida, men tanklocket sitter till vänster.

vet såg det dagen sj efter inlägget :p annars smart
 

MiaSyrra

New member
En vuxen elefant äter 150 kg blad och växter per dag och levererar 135 kg dynga. Bollarna tas omhand av dyngbaggar som rullar iväg dem genom att sätta bakbenen på bollen och baxa baklänges med frambenen. Den används att lägga ägg i. Larverna lever av dyngan tills de är stora nog att flytta hemifrån.
 

påK-en

New member
Påskdagen infaller alltid första söndagen efter första fullmåne efter vårdagjämningen (det är därför den kommer så olika datum).
 
Top