SMC på Gotland Ring 2012

heraGbg

New member
Sommaren 2012 närmar sig med stormsteg och vad vore en sommar utan Gotland Ring?

En gång är ingen gång och två gånger är en tradition. Så självklart kommer vi ha en underbar långhelg på med kurs på Gotland Ring sommaren 2012.
Gotland Ring är en av Sveriges längsta banor och erbjuder tack vare sin kupering och sina många svepande kurvor en körupplevelse utöver det vanliga.
Boka redan nu upp 5-8 juli. Du kan välja att boka en dag, flera dagar eller vårt fyrdagars-paket.

Torsdag 5/7 1750kr
Fredag 6/7 1850kr
Lördag 7/7 1850kr
Söndag 8/7 1850kr
4-dagars 5-8/7 6450kr

Mer info och bokningsinfo kommer inom kort!!

SMC Väst/Riks/Gotland önskar er en trevlig vinter!
genom Danne och Helena - Träningsledare SMC Väst

MCpassion

New member
Hej, försökte anmäla mig som AIA till Gotland men inga kurser funkar att boka på funktionärssidan. Nån som lyckats?

lime

Skriver inte
Kursbokningen är inte påslagen ännu eftersom kurserna fortfarande håller på att läggas upp. Det kommer ut information när det är okej att börja anmäla sig som funktionärer.

janric

New member
Bokning

Kursbokningen är inte påslagen ännu eftersom kurserna fortfarande håller på att läggas upp. Det kommer ut information när det är okej att börja anmäla sig som funktionärer.

Den egna almanackan 2012 är öppen och ibockad för detta redan.:wink:

heraGbg

New member
Nu är bokningen öppen!
Första bokningen kom in 2 min efter att vi lagt ut den :) Riktigt roligt att folk är så heta på gröten :tummenupp

Shit va kul vi kommer ha i sommar :victorious:

New member
Kan ni leva med en HD på banan i år igen?
...föresten, jag bokar i alla fall

Ses i Juli

Fredrik med XR1200:an

heraGbg

New member
Bara en vecka sedan vi öppnade bokningen och redan är 25% av platserna slut. Känns lovande inför sommaren. "Bara" 162 dagar kvar nu :)

New member
Jag försöker hitta den informationen om övernattningsalternativ som fanns förra året. Någon vänlig själ som kan peka mig vidare?

Fredrik

Fr3dd4n

New member
Lysande!
Tack!

Tips på hur man på ett bra sätt förankrar :D hojen under båtfärden tas också gärna emot.
Har aldrig åkt båt med hojen förr!

//Fredrik

Avarage

New member
Lysande!
Tack!

Tips på hur man på ett bra sätt förankrar :D hojen under båtfärden tas också gärna emot.
Har aldrig åkt båt med hojen förr!

//Fredrik

Här är några enkla tips:
1.) Ställ hojen på sidostödet (EJ centralstödet)
2.) Ha växel i
3.) Fäst spänndband (finns på båten) över sadeln (från höger till vänster sida) med spännannordningen på samma sida som sidostödet (dvs. vä). Tips: Lägg en skoning ex. mjuka handskar/handduk mellan spännbandet och sadeln.
4.) Om det finns (ej nödvändigt) lägg en kil framför och en kil bakom bakhjulet som förhindrar att hojen rullar iväg.

Fäster du upp hojen så här så står den pall för mycket grov sjö. Det är för övrigt standarförfarande hos Norska rederier.

Mvh!
// Niklas